Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The paper shows the influence of shifting method on engine load as well as transportation performance of a tractor used in transport. The measuring was realized with CASE IH Puma 195 tractor in a set with the Anaburger HTS 22.79 trailer. Data acquisition was based on the CAN-bus records. The main parameters consist of: fuel consumption per hour, tractor speed, engine speed, engine load, time and so on. The loop rate was preset to 200 miliseconds (5 S/s) and the outputs were stored into harddrive. There were taken some tests before road measurements, e.g. full speed characteristic. On the basis of the test we could built analyses of major transportation indicators together with specific consumption plots. As can be seen from the results the best output can be achieved with following settings: automatic shifting allows 30 % decreasing of engine speed before gear change. Manual shifting can bring similar results but it depends on operator skills. Differences among the results are notable especially wh (en)
- Článek ukazuje vliv způsobu řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě a na přepravní výkonnost soupravy. Měření probíhalo s traktorem CASE IH Puma 195 v soupravě s návěsem Annaburger HTS 22.79 na silnici. Ze snímačů traktoru byla přes síť CAN Bus, při jízdě po vytyčené trase, odečítána okamžitá spotřeba paliva, rychlost soupravy, otáčky motoru, zatížení motoru, čas a další údaje. Naměřené hodnoty byly s frekvencí 5 Hz ukládány do paměti měřícího počítače. Před zkouškami v dopravě byla naměřena úplná charakteristika motoru přes PTO na zkušebně MZLU v Brně. Z naměřených a vypočítaných hodnot byly sestaveny grafy měrných spotřeb a základních ukazatelů přepravy. Z nich je patrné, že nejlepších výsledků bylo dosaženo při automatickém řazení s nastaveným poklesem otáček motoru 30 %. Dále se dosáhlo velice příznivých výsledků i při ručním řazení, což je dáno zkušeností řidiče. Rozdíly mezi způsoby řazení se nejvýrazněji projevily při jízdě do svahu, nebo po rovině, kdy byl motor dostatečně zatížen.
- Článek ukazuje vliv způsobu řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě a na přepravní výkonnost soupravy. Měření probíhalo s traktorem CASE IH Puma 195 v soupravě s návěsem Annaburger HTS 22.79 na silnici. Ze snímačů traktoru byla přes síť CAN Bus, při jízdě po vytyčené trase, odečítána okamžitá spotřeba paliva, rychlost soupravy, otáčky motoru, zatížení motoru, čas a další údaje. Naměřené hodnoty byly s frekvencí 5 Hz ukládány do paměti měřícího počítače. Před zkouškami v dopravě byla naměřena úplná charakteristika motoru přes PTO na zkušebně MZLU v Brně. Z naměřených a vypočítaných hodnot byly sestaveny grafy měrných spotřeb a základních ukazatelů přepravy. Z nich je patrné, že nejlepších výsledků bylo dosaženo při automatickém řazení s nastaveným poklesem otáček motoru 30 %. Dále se dosáhlo velice příznivých výsledků i při ručním řazení, což je dáno zkušeností řidiče. Rozdíly mezi způsoby řazení se nejvýrazněji projevily při jízdě do svahu, nebo po rovině, kdy byl motor dostatečně zatížen. (cs)
|
Title
| - Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě
- Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě (cs)
- The influence of automatic shifting on tractor engine load in the transport (en)
|
skos:prefLabel
| - Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě
- Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě (cs)
- The influence of automatic shifting on tractor engine load in the transport (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43210/07:00114510!RIV08-MZE-43210___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(QF3145), Z(MSM6215648905)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43210/07:00114510
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - full speed curve; set performance; transport; engine load (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Bauer, František
- Sedlák, Pavel
- Čupera, Jiří
- Šmerda, Tomáš
- Preč, Miloslav
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |