About: Vliv výuky na vnímání vybraných typografických vlastností dokumentů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This paper is concentrated on the problems of perception and evaluation of chosen typographical characteristics of document and on possibilities of their impact on teaching. The results were obtained on the basis of our research which probed how students evaluate documents and their typographical aspects. There were two groups to take part in the research: the second group was students who had studied an elementary typography course, while the first group students had not. Both groups evaluated document's typographical characteristics: fonts, punctuation, orthography, special characters use and readability. The second group had better results according to expectation (72% succefulness) and also had made fewer mistakes. At first group's results which were not influenced by teaching we evaluated also the importance of individual characteristics. Fonts were considered to be less important which is in contrast with typographical rules. The second group was asked to choose an appropriate font for the docu (en)
  • Článek je věnován problematice vnímání a hodnocení vybraných typografických vlastností dokumentu a možnostem jejich ovlivnění ve výuce. Výsledky byly získány na základě vlastního výzkumu, který zjišťoval, jak studenti hodnotí dokumenty po typografické stránce. Výzkumu se účastnily dvě skupiny respondentů, z nichž druhá byla absolventy předmětu zaměřeného na typografii, zatímco první nikoli. Obě skupiny hodnotily typografické vlastnosti dokumentu -- písmo, interpunkci, pravopis, použití speciálních znaků i čitelnost. Druhá skupina dosáhla dle očekávání lepších výsledků (72% úspěšnost oproti 62 % u původní skupiny), ale zároveň se také dopustila výrazně menšího množství chyb. U první skupiny, která nebyla ovlivněna výukou, jsme hodnotili také vnímání důležitosti jednotlivých vlastností. Za méně důležité bylo považováno písmo, což je v rozporu s typografickými zásadami. Druhá skupina pak byla požádána přímo o výběr vhodného písma pro dokument, volena ale byla spíše nevhodná písma. Jako problematické se
  • Článek je věnován problematice vnímání a hodnocení vybraných typografických vlastností dokumentu a možnostem jejich ovlivnění ve výuce. Výsledky byly získány na základě vlastního výzkumu, který zjišťoval, jak studenti hodnotí dokumenty po typografické stránce. Výzkumu se účastnily dvě skupiny respondentů, z nichž druhá byla absolventy předmětu zaměřeného na typografii, zatímco první nikoli. Obě skupiny hodnotily typografické vlastnosti dokumentu -- písmo, interpunkci, pravopis, použití speciálních znaků i čitelnost. Druhá skupina dosáhla dle očekávání lepších výsledků (72% úspěšnost oproti 62 % u původní skupiny), ale zároveň se také dopustila výrazně menšího množství chyb. U první skupiny, která nebyla ovlivněna výukou, jsme hodnotili také vnímání důležitosti jednotlivých vlastností. Za méně důležité bylo považováno písmo, což je v rozporu s typografickými zásadami. Druhá skupina pak byla požádána přímo o výběr vhodného písma pro dokument, volena ale byla spíše nevhodná písma. Jako problematické se (cs)
Title
  • Vliv výuky na vnímání vybraných typografických vlastností dokumentů
  • The influence of education on chosen typographical characteristics perception in documents (en)
  • Vliv výuky na vnímání vybraných typografických vlastností dokumentů (cs)
skos:prefLabel
  • Vliv výuky na vnímání vybraných typografických vlastností dokumentů
  • The influence of education on chosen typographical characteristics perception in documents (en)
  • Vliv výuky na vnímání vybraných typografických vlastností dokumentů (cs)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/08:00137512!RIV09-MSM-43110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 6
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 403499
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/08:00137512
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • typogpraphy; document; education; quality perception (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7FB57C328D70]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 56
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Rybička, Jiří
  • Talandová, Petra
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-8516
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software