About: Factors influencing consumer behaviour     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek se zabývá spotřebitelským chováním z pohledu subjektu provádějícího jednotlivá nákupní rozhodnutí, tedy spotřebitele případně jeho domácnosti. Spotřební výdaje jsou účelově členěny dle klasifikace vytvořené statistickým úřadem Evropské unie za účelem zajištění transparentnosti mezinárodních srovnání. Navazuje vymezení faktorů ovlivňujících spotřebitelská nákupní rozhodnutí u jednotlivých komoditních skupin. Poznání vlivu těchto faktorů podle míry angažovanosti spotřebitele je hlavním cílem příspěvku. Z šetření vyplynulo, že nejdůležitějšími faktory pro všechny skupiny komodit jsou vlastnosti a kvalita produktu. Společně s tímto je významný faktor ceny, nicméně například pro skupinu komodit zdraví, léky a vitamíny se cena ve stupnici vnímané důležitosti vůbec neobjevila. Faktor nezbytnosti potřeby se projevil jako relevantní pro rozhodování u všech komodit s výjimkou alkoholických nápojů a tabáku, rekreace a kultury. Dřívější zkušenost oproti tomu není rozhodující u odívání a obuvi a bytového (cs)
  • The main aim of article is to understand influence of factors biasing purchase decisions connected with measurement of consumers' involvement. Consumption expenditures are purposefully subdivided according to the classification made by Statistical Office of the European Communities. Performed survey showed that the most important factors biasing purchases of all commodity groups are products' characteristics and perceived quality. Together with these goes factor price, nevertheless for example for commodity group health price didn't appear in scale of perceived importance at all. Factor necessity of need proved to be significant for decision making about purchase of all commodities with the exception of alcoholic drinks and tobacco and recreation. Former experience compared to that isn't crucial for clothing and footwear and housing equipment and contents. For alcoholic drinks and tobacco has notably approved also factor brand. These analyses enable disclosure of rules of consumer decision making a
  • The main aim of article is to understand influence of factors biasing purchase decisions connected with measurement of consumers' involvement. Consumption expenditures are purposefully subdivided according to the classification made by Statistical Office of the European Communities. Performed survey showed that the most important factors biasing purchases of all commodity groups are products' characteristics and perceived quality. Together with these goes factor price, nevertheless for example for commodity group health price didn't appear in scale of perceived importance at all. Factor necessity of need proved to be significant for decision making about purchase of all commodities with the exception of alcoholic drinks and tobacco and recreation. Former experience compared to that isn't crucial for clothing and footwear and housing equipment and contents. For alcoholic drinks and tobacco has notably approved also factor brand. These analyses enable disclosure of rules of consumer decision making a (en)
Title
  • Faktory ovlivňující chování spotřebitele (cs)
  • Factors influencing consumer behaviour
  • Factors influencing consumer behaviour (en)
skos:prefLabel
  • Faktory ovlivňující chování spotřebitele (cs)
  • Factors influencing consumer behaviour
  • Factors influencing consumer behaviour (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/08:00125092!RIV09-MSM-43110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 6
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 367575
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/08:00125092
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • consumer behaviour; purchase decision making; commodity groups; interference factors (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [9BDEF9F2C053]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Agricultural economics : Zemědělská ekonomika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Stávková, Jana
  • Stejskal, Ladislav
  • Toufarová, Zuzana
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 0139-570X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software