About: Database system selection for marketing strategies support in information systems     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessary condition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification.
  • In today's dynamically changing environment marketing has a significant role. Creating successful marketing strategies requires large amount of high quality information of various kinds and data types. A powerful database management system is a necessary condition for marketing strategies creation support. The paper briefly describes the field of marketing strategies and specifies the features that should be provided by database systems in connection with these strategies support. Major commercial (Oracle, DB2, MS SQL, Sybase) and open-source (PostgreSQL, MySQL, Firebird) databases are than examined from the point of view of accordance with these characteristics and their comparison in made. The results are useful for making the decision before acquisition of a database system during information system's hardware architecture specification. (en)
  • V dnešním dynamicky se měnícím prostředí má marketing velice významnou roli. Tvorba úspěšných marketingových strategií vyžaduje velké množství kvalitních informací různého typu a z různých zdrojů. Výkonný databázový systém je nezbytnou podmínkou pro možnost tvorby a realizace těchto strategií. Práce se zabývá činnostmi v oblasti strategického marketingového plánování a specifikuje oblasti, jež jsou pro činnosti z pohledu databázových systémů klíčové a měly by tedy být databázovými systémy nabízeny -- jedná se o technologie Business Intelligence, prostředky pro datovou integraci a komunikaci, požadavky na bezpečnost a dostupnost, podpora transakcí a škálovatelnost. Z hlediska vyhovění těmto požadavkům jsou zkoumány hlavní komerční (Oracle, DB2, MS SQL a Sybase) a open-source (PostgreSQL, MySQL a Firebird) databázové systémy a je provedeno jejich srovnání. V úvahu jsou brány nejen nabízené funkce jednotlivých databází, ale také výsledky nezávislých testů prováděných např. firmami SAP Corporation či Tran (cs)
Title
  • Database system selection for marketing strategies support in information systems
  • Výběr databázového systému pro podporu marketingových strategií v informačních systému (cs)
  • Database system selection for marketing strategies support in information systems (en)
skos:prefLabel
  • Database system selection for marketing strategies support in information systems
  • Výběr databázového systému pro podporu marketingových strategií v informačních systému (cs)
  • Database system selection for marketing strategies support in information systems (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/07:00113674!RIV08-MSM-43110___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 43;54
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6215648904)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 6
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 415833
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/07:00113674
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • marketing strategy; database management system; database comparison; Business Intelligence; data integration (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [73E93192E0CB]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 55
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Dařena, František
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-8516
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software