Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Allowance deals with a characteristic of selected interest groups (stakeholders) - customers, competitors and viniculture's branch suppliers in Czech Republic (in the field of international wine business). The bigest volume of foreign wine is sold in Czech Republic via business chains. End-consumers still prefer a price-aspect to quality aspect, even if we can observe at the moment a gradual fall-back of this trend. After EU`s admission of Czech Republic an international trade has been simplified. It means, the import of foreign wine from EU can be done without any constraint. New brands of wines, expecially from France and Austria, appeared in the shops. Those kinds of wines represents a huge competition, first of all for inland small and middle wine makers. It influenced also a selection of acceptable suppliers for import and export companies, which shouldn`t target only one kind of suppliers, but they should combine separate ways of delivery. The paper is a part of solution of the research plan of (en)
- Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodných dodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904
- Příspěvek se zabývá charakteristikou vybraných zájmových skupin (stakeholders) -- zákazníků, konkurentů a dodavatelů vinařského odvětví v České republice (v oblasti mezinárodního obchodu s vínem). Největší objem zahraničního vína je v ČR prodáván prostřednictvím obchodních řetězců. Koneční spotřebitelé ještě stále preferují cenové hledisko před kvalitativním, i když v současné době můžeme zaznamenat pozvolný ústup tohoto trendu. Po vstupu ČR do EU došlo ke zjednodušení mezinárodního obchodu, čímž byl umožněn dovoz zahraničního vína z EU bez jakéhokoli omezení. V obchodech se objevily nové značky vín především z Francie a Rakouska, které představují obrovskou konkurenci zejména pro tuzemské malé a střední vinaře. To se také projevilo ve výběru vhodných dodavatelů pro dovozní i vývozní společnosti, které by se neměly zaměřovat pouze na jeden typ dodavatele, ale měly by jednotlivé způsoby dodání kombinovat. Příspěvek je dílčí součástí řešení výzkumného záměru PEF č. MSM 6215648904 (cs)
|
Title
| - Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství
- Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství (cs)
- Analysis of selected stakeholders in viniculture (en)
|
skos:prefLabel
| - Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství
- Analýza vybraných zájmových skupin v odvětví vinařství (cs)
- Analysis of selected stakeholders in viniculture (en)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/07:00107674!RIV07-MSM-43110___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/07:00107674
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - competitors; customers; export; import; stakeholders; suppliers; wine (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Firma a konkurenční prostředí 2007. Sekce 3: Management v novém prostředí
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šperková, Radka
- Vránová, Helena
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |