About: Behaviour and decision making of Czech consumers when buying beverages     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Článek je věnován analýze faktorů, které ovlivňují chování a rozhodování spotřebitelů při nákupu nápojů. Provedená analýza vychází z údajů získaných v období let 1993 -- 2004. Při analýze sekundárních údajů byly použity výsledky získané v letech 1999 -- 2002 agenturami INCOMA Research a GfK Prague v rámci marketingového výzkumu nazvaného SHOPPING MONITOR. Na základě získaných výsledků lze konstatovat, že hypermarkety jsou hlavním místem nákupu nejen potravin obecně, ale také hlavním prodejním místem pro nápoje. Čeští spotřebitelé preferují české značky. V nákupním chování existují nové trendy k narůstající spotřebě čaje, ovocných šťáv a minerálních vod na straně na jedné a také k vyšší spotřebě kávy a vína na straně druhé. Oba tyto trendy svědčí o tom, že se nákupní návyky spotřebitelů mění a že se zvyšuje jejich zájem o zdravý životní styl. (cs)
  • The article deals with the problem of analysis of factors that influence the behaviour and decision-making of consumers when buying beverages. The analysis was based on data about consumer behaviour obtained within the period of 1993 -- 2004. The secondary analysis involved data collected within the framework of a marketing research project SHOPPING MONITOR performed by marketing agencies INCOMA Research and GfK Prague in years 1999 -- 2002. Basing on results obtained it was concluded that hypermarkets were dominating not only as a place of purchasing foodstuffs in general but also as a leading outlet for sale of beverages. Czech consumers preferred Czech brands of beverages and there was a new trend in increasing purchases of tea, juices and mineral water on the one hand and coffee and wine on the other. This indicates a change in consumption habits and reflects an interest in a healthier life style.
  • The article deals with the problem of analysis of factors that influence the behaviour and decision-making of consumers when buying beverages. The analysis was based on data about consumer behaviour obtained within the period of 1993 -- 2004. The secondary analysis involved data collected within the framework of a marketing research project SHOPPING MONITOR performed by marketing agencies INCOMA Research and GfK Prague in years 1999 -- 2002. Basing on results obtained it was concluded that hypermarkets were dominating not only as a place of purchasing foodstuffs in general but also as a leading outlet for sale of beverages. Czech consumers preferred Czech brands of beverages and there was a new trend in increasing purchases of tea, juices and mineral water on the one hand and coffee and wine on the other. This indicates a change in consumption habits and reflects an interest in a healthier life style. (en)
Title
  • Behaviour and decision making of Czech consumers when buying beverages
  • Chování a rozhodování českých spotřebitelů při nakupování nápojů (cs)
  • Behaviour and decision making of Czech consumers when buying beverages (en)
skos:prefLabel
  • Behaviour and decision making of Czech consumers when buying beverages
  • Chování a rozhodování českých spotřebitelů při nakupování nápojů (cs)
  • Behaviour and decision making of Czech consumers when buying beverages (en)
skos:notation
  • RIV/62156489:43110/06:00097732!RIV08-GA0-43110___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 341;346
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA402/04/2112)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 52
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 466689
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/62156489:43110/06:00097732
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • chování spotřebitelů; marketingový výzkum; prodejní místa; nápoje; preference (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [BCD1D185C4CF]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Agricultural Economics
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Procházka, Petr
  • Foret, Miroslav
issn
  • 0139-570X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 43110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software