Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Achievement test is considered to be the most objective tool of pedagogical evaluation. Individual test questions -- items -- can be however evaluated -- scored -- by various methods with various results. This problem appears mainly during the scoring of structured item types, where scoring methods aren't obvious on the first sight. This paper generalizes scoring methods and analyses possibilities of their concretization with respect to their methodic suitability depending on the curriculum type, expected knowledge depth, goals of the test and other characteristics. The paper supposes not only the separate evaluation of individual items, but the balance of items one another too. In the world, where automated computer supported testing becomes more and more important and the achievement tests results are considered to be an absolute correct indicator of examinee's knowledge, is necessary to devote adequate attention to the scoring methods to save the achievement tests objectivity. (en)
- Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávané hloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů.
- Didaktický test je považován za nejobjektivnější nástroj pedagogické evaluace. Jednotlivé testové otázky -- položky -- mohou však být vyhodnocovány -- skórovány -- rozdílnými metodami, při nichž je dosahováno různých výsledků. Tento problém vyvstává zejména u položek složitějších typů, kde nejsou skórovací metody zřejmé na první pohled. Tento článek zobecňuje skórovací metody a analyzuje možnosti jejich konkretizace s ohledem na jejich metodickou vhodnost v závislosti na typu zkoušeného učiva, očekávané hloubce poznatků studentů, smyslu testu a dalších charakteristikách. Článek nepředpokládá jen separátní evaluaci jednotlivých položek, ale také vyvážení důležitosti jednotlivých položek navzájem. Ve světě, kdy automatizované počítačem podporované testování nabývá stále většího významu a výsledky didaktických testů jsou považovány za absolutně správný ukazatel znalostí zkoušeného, je namístě věnovat skórovacím metodám adekvátní péči pro zachování objektivity didaktických testů. (cs)
|
Title
| - K metodám skórování položek didaktických testů
- On the test item scoring methods (en)
- K metodám skórování položek didaktických testů (cs)
|
skos:prefLabel
| - K metodám skórování položek didaktických testů
- On the test item scoring methods (en)
- K metodám skórování položek didaktických testů (cs)
|
skos:notation
| - RIV/62156489:43110/06:00094211!RIV07-MSM-43110___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/62156489:43110/06:00094211
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - achievement test; new technologies in education; scoring (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Efficiency and responsibility in education - Proceedings of papers 2006
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Motyčka, Arnošt
- Foltýnek, Tomáš
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Česká zemědělská univerzita v Praze
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |