Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Decrease in physical activity (PA) is one of the most common causes of increasing percentage of children overweight and obesity. Requirement to improve the child's physical regimen therefore appears in the educational objectives and the level of elementary education in the Czech Republic. Walking and running are among the natural movement activities (ie locomotor activity), which should be a normal part of daily routine of the child. The main objective was to compare the volume of physical activity in individual segments of the day and week by the children attending the kindergarden. The research group was created by the 200 children (96 girls, 104 boys) from nursery schools in the Czech Republic (average age 5.71 years). Walking and run were monitored by the pedometer Yamax Digi-Walker SW-200 and the criterium was average number of steps per day (steps ? day-1). Correlation between the segments of the day and week were evaluated by the Spearman's coefficient. Intersexual differences in the results of boys and girls were assessed by analysis variance (ANOVA). Girls reach in the walking and running lower levels of values than the boys in the time after school and on weekends. The differences found are not statistically significant. At the workweek was found for girls and boys lower level of number of steps at school than in free time after school (p {0.001). (en)
- Snížení tělesné aktivity (PA) je jednou z nejčastějších příčin rostoucího procenta dětí s nadváhou a obezitou. Požadavek na zkvalitnění pohybového režimu dětí se objevuje i ve vzdělávacích cílech na úrovni základního vzdělávání v České republice. Chůze a běh jsou přirozené pohybové aktivity (tj. lokomoční aktivity), které by měly být běžnou součástí každodenního života dítěte. Hlavním cílem bylo porovnat objem pohybové aktivity v jednotlivých segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy.Výzkumná skupina byla vytvořena z 200 dětí (96 dívek, 104 chlapců) z mateřských škol v České republice (průměrný věk 5,71 roků). Chůze a běh byly sledovány krokoměrem typu Yamax Digi-Walker SW-200 a kritériem byl průměrný počet kroků za den (kroky ? den-1). Vztah mezi počtem kroků v jednotlivých segmentech dne a týdne byly hodnoceny Spearmanovým koeficientem. Intersexuální rozdíly ve výsledcích chlapců a dívek byly posouzeny podle analýzy rozptylu (ANOVA). Dívky dosahují v chůzi a běhu nižší úroveň hodnot než chlapci ve volném čase mimo školu a ve víkendových dnech. Zjištěné rozdíly ale nejsou statisticky významné. Ve dnech pracovního týdne byla u dívek a chlapců zjištěna signifikantně nižší hodnota v průměrném počtu kroků ve škole, než ve volném čase po škole (p {0,001)
- Snížení tělesné aktivity (PA) je jednou z nejčastějších příčin rostoucího procenta dětí s nadváhou a obezitou. Požadavek na zkvalitnění pohybového režimu dětí se objevuje i ve vzdělávacích cílech na úrovni základního vzdělávání v České republice. Chůze a běh jsou přirozené pohybové aktivity (tj. lokomoční aktivity), které by měly být běžnou součástí každodenního života dítěte. Hlavním cílem bylo porovnat objem pohybové aktivity v jednotlivých segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy.Výzkumná skupina byla vytvořena z 200 dětí (96 dívek, 104 chlapců) z mateřských škol v České republice (průměrný věk 5,71 roků). Chůze a běh byly sledovány krokoměrem typu Yamax Digi-Walker SW-200 a kritériem byl průměrný počet kroků za den (kroky ? den-1). Vztah mezi počtem kroků v jednotlivých segmentech dne a týdne byly hodnoceny Spearmanovým koeficientem. Intersexuální rozdíly ve výsledcích chlapců a dívek byly posouzeny podle analýzy rozptylu (ANOVA). Dívky dosahují v chůzi a běhu nižší úroveň hodnot než chlapci ve volném čase mimo školu a ve víkendových dnech. Zjištěné rozdíly ale nejsou statisticky významné. Ve dnech pracovního týdne byla u dívek a chlapců zjištěna signifikantně nižší hodnota v průměrném počtu kroků ve škole, než ve volném čase po škole (p {0,001) (cs)
|
Title
| - Comparison of volume lokomotive activities in the segment of day and week of children in the kindergarten (en)
- Komparace objemu lokomočních aktivitv segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy
- Komparace objemu lokomočních aktivitv segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy (cs)
|
skos:prefLabel
| - Comparison of volume lokomotive activities in the segment of day and week of children in the kindergarten (en)
- Komparace objemu lokomočních aktivitv segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy
- Komparace objemu lokomočních aktivitv segmentech dne a týdne u dětí navštěvujících mateřské školy (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15510/12:33141102!RIV13-MSM-15510___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15510/12:33141102
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - pre school children, pedometer, steps per day, walking and run (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Miklánková, Ludmila
- Sigmund, Erik
- Elfmark, Milan
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |