About: Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The purpose of this study was to compare the dimensions of emotional reactions of pupils who are deaf or hard of hearing with their classmates without hearing loss at basic school (grades 6th?9th) enrolled in physical education classes. Participants in this study were integrated pupils who are deaf or hard of hearing (n = 7), whose average age was 14.43 ? 1.27 years. These pupils were compared with their classmates (n = 125; age 13.75 ? 0.97 years). The standardized questionnaire DEMOR (dimensions of emotional reactions) was used in data collection. When comparing interrelationships between the groups of integrated pupils who are deaf or hard of hearing with their hearing classmates, there are not any obvious differences. Nevertheless, positive relationships to physical education by pupils who are deaf or hard of hearing were found. When comparing students within the class, there was evidence of more emotive reactions displayed among deaf and hard of hearing pupils. Pupils who are deaf or hard of hear (en)
  • Cílem studie bylo porovnat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni základní školy s jejich spolužáky bez sluchového postižení. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se sluchovým postižením (n = 7), jejichž průměrný věk byl 14,43 ? 1,27 let. Tito žáci byli porovnáváni se svými spolužáky ve třídě (n = 125; věk 13,75 ? 0,97 let). Ve sběru dat byl použit standardizovaný dotazník DEMOR (dimenze emočních reakcí). Při vzájemném skupinovém porovnání integrovaných žáků se sluchovým postižením s jejich spolužáky nejsou zřejmé rozdíly. Nicméně byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením, kde při srovnání v rámci třídy byly patrné emotivnější reakce těchto žáků. Obavy žáků se sluchovým postižením z komunikačních nedorozumění, opožděných reakcí na zahájení akce, případně obavy z poškození sluchadla při kontaktních sportech realizovaných v rámci tělesné výchovy se projevily u dimenze pocitů úzkosti a napětí. Přizpůsobené prostředí
  • Cílem studie bylo porovnat dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením na druhém stupni základní školy s jejich spolužáky bez sluchového postižení. Studie se zúčastnili integrovaní žáci se sluchovým postižením (n = 7), jejichž průměrný věk byl 14,43 ? 1,27 let. Tito žáci byli porovnáváni se svými spolužáky ve třídě (n = 125; věk 13,75 ? 0,97 let). Ve sběru dat byl použit standardizovaný dotazník DEMOR (dimenze emočních reakcí). Při vzájemném skupinovém porovnání integrovaných žáků se sluchovým postižením s jejich spolužáky nejsou zřejmé rozdíly. Nicméně byly zjištěny pozitivní vztahy k tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením, kde při srovnání v rámci třídy byly patrné emotivnější reakce těchto žáků. Obavy žáků se sluchovým postižením z komunikačních nedorozumění, opožděných reakcí na zahájení akce, případně obavy z poškození sluchadla při kontaktních sportech realizovaných v rámci tělesné výchovy se projevily u dimenze pocitů úzkosti a napětí. Přizpůsobené prostředí (cs)
Title
  • Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy
  • Dimensions of emotional reactions in physical education by pupils who are deaf or hard of hearing in general schools settings (en)
  • Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy (cs)
skos:prefLabel
  • Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy
  • Dimensions of emotional reactions in physical education by pupils who are deaf or hard of hearing in general schools settings (en)
  • Dimenze emočních reakcí v tělesné výchově u žáků se sluchovým postižením v prostředí běžné školy (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/09:00011085!RIV10-MSM-15510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GP406/07/P176), Z(MSM6198959221)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 310614
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/09:00011085
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • DEMOR (dimensions of emotional reactions); physical education; basic school (6th?9th grades); physical activity (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1157F3554251]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Česká kinantropologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 13
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kurková, Petra
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-9261
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software