About: Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article informs, by case studies, about results of long-term monitoring of group of pupils with cerebral palsy (CP). We are presenting experience with organising lessons of PE at Elementary school in children with CP in two different environments (children integrated in general education and children visiting school for children with diasbilities). The article compares environmental conditions for PE in different environment and its influence on children?s self-concept. Self concept is measured by czech version of Pictorial scale for perceived competence and social acceptance in children with CP (Čurdová, 2005). The article is summarizing tipical markers in self-concept of children with CP in the physical competence domain and the amount of inclusion and active participation of children in PE lessons. (en)
  • Příspěvek referuje, formou kazuistických studií, o výsledcích dlouhodobého sledování skupiny žáků s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Jsou zde shrnuty zkušenosti s organizací tělesné výchovy na 1. stupni základní školy u žáků s DMO ve dvou odlišných vzdělávacích prostředích (žáci integrovaní v běžné základní škole a žáci navštěvující školu speciální). Práce srovnává environmentální podmínky pro tělesnou výchovu v jednotlivých prostředích a jejich vliv na sebepojetí dětí. Sebepojetí dětí je v práci hodnoceno Obrázkovou škálou sebepojetí a sociální akceptace pro děti s DMO (OSSSA DMO). Příspěvek shrnuje typické markery v sebehodnocení na subškále pohybových kompetencí OSSSA DMO a míru začlenění a aktivní participace dětí v tělesné výchově.
  • Příspěvek referuje, formou kazuistických studií, o výsledcích dlouhodobého sledování skupiny žáků s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Jsou zde shrnuty zkušenosti s organizací tělesné výchovy na 1. stupni základní školy u žáků s DMO ve dvou odlišných vzdělávacích prostředích (žáci integrovaní v běžné základní škole a žáci navštěvující školu speciální). Práce srovnává environmentální podmínky pro tělesnou výchovu v jednotlivých prostředích a jejich vliv na sebepojetí dětí. Sebepojetí dětí je v práci hodnoceno Obrázkovou škálou sebepojetí a sociální akceptace pro děti s DMO (OSSSA DMO). Příspěvek shrnuje typické markery v sebehodnocení na subškále pohybových kompetencí OSSSA DMO a míru začlenění a aktivní participace dětí v tělesné výchově. (cs)
Title
  • Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní
  • Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní (cs)
  • PE of pupils with cerebral palsy on 1st grade of primary school: Pupils of special primary schools and integrated pupils (en)
skos:prefLabel
  • Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní
  • Tělesná výchova žáků s dětskou mozkovou obrnou na 1. stupni ZŠ: žáci ZŠ speciálních a žáci integrovaní (cs)
  • PE of pupils with cerebral palsy on 1st grade of primary school: Pupils of special primary schools and integrated pupils (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/06:00011123!RIV10-MSM-15510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM6198959221)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 503243
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/06:00011123
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • CP; PE; integration; case study; self-concept; primary school (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D0BE30D81BB5]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Wittmannová, Julie
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 80-244-1366-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software