About: Extra-curricular PE lessons of aerobic - effective way to increase habitual PA of girls     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem této studie je zjistit efekt extrakurikulárních vyučovacích jednotek aerobiku na habituální pohybovou aktivitu (dále PA) děvčat (n=90). Intervenční PA byla sestavena jako extrakurikulární vyučovací jednotky tělesné výchovy (dále TV) aerobiku, realizované dvakrát týdně u únoru až březnu (resp. březnu až dubnu) 2004. Habituální PA byla monitorována jeden měsíc po ukončení intervenční PA. PA byla hodnocena podle aktivního energetického výdeje (dále AEE) z akcelerometru Caltrac. Extrakurikulární jednotky TV vysvětlují ze 40 % (resp. 30 %) AEE volnočasové PA v intervenčním (resp. habituálním) týdenním režimu. Víkendová habituální PA je signifikantně vyšší (p=0.02) než víkendová intervenční PA, avšak né ve dnech pracovních. Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku výrazně přispívají ke snížení rozdílu mezi PA ve víkendových a pracovních dnech. Dvě extrakurikulární vyučovací jednotky TV s přitažlivým obsahem mohou zvýšit týdenní habituální PA na zdravotně doporučovanou úroveň.
  • Cílem této studie je zjistit efekt extrakurikulárních vyučovacích jednotek aerobiku na habituální pohybovou aktivitu (dále PA) děvčat (n=90). Intervenční PA byla sestavena jako extrakurikulární vyučovací jednotky tělesné výchovy (dále TV) aerobiku, realizované dvakrát týdně u únoru až březnu (resp. březnu až dubnu) 2004. Habituální PA byla monitorována jeden měsíc po ukončení intervenční PA. PA byla hodnocena podle aktivního energetického výdeje (dále AEE) z akcelerometru Caltrac. Extrakurikulární jednotky TV vysvětlují ze 40 % (resp. 30 %) AEE volnočasové PA v intervenčním (resp. habituálním) týdenním režimu. Víkendová habituální PA je signifikantně vyšší (p=0.02) než víkendová intervenční PA, avšak né ve dnech pracovních. Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku výrazně přispívají ke snížení rozdílu mezi PA ve víkendových a pracovních dnech. Dvě extrakurikulární vyučovací jednotky TV s přitažlivým obsahem mohou zvýšit týdenní habituální PA na zdravotně doporučovanou úroveň. (cs)
  • Purpose of this study is to assess effects of extra-curricular physical education (PE) lessons of aerobic on habitual physical activity (PA) of girls (n=90). Intervene PA designed as 2 extra-curriculum PE lessons of aerobic per week was realized in February and March (March and April, respectively) 2003. Habitual PA was monitored one month after the end of intervene PA. PA was assessed according to active energy expenditure (AEE) from Caltrac. Extra-curricular aerobic lessons explained 40% (30%, respectively) of AEE of leisure in intervene (habitual, respectively) weekly PA. Weekend-habitual PA is significantly higher (p=0.02) than weekend-intervene PA, but not on weekdays. PE lessons of aerobic markedly contributed to reduce discrepancies between weekdays and weekends PA. Two extra-curriculum PE lessons with favorite content can increase weekly habitual PA on health-recommended level (en)
Title
  • Extra-curricular PE lessons of aerobic - effective way to increase habitual PA of girls (en)
  • Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat
  • Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat (cs)
skos:prefLabel
  • Extra-curricular PE lessons of aerobic - effective way to increase habitual PA of girls (en)
  • Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat
  • Extrakurikulární vyučovací jednotky aerobiku - efektivní prostředek ke zvýšení habituální pohybové aktivity děvčat (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15510/04:00001191!RIV/2005/GA0/155105/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 113-121
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GP303/02/D003)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 563994
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15510/04:00001191
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • physical education;weekday;weekend;active energy expenditure;Caltrac (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [15E608A2C70E]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Frömel, Karel
  • Pelclová, Jana
  • Sigmund, Erik
  • Sigmundová, Dagmar
  • Skalik, Krysztof
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 80-244-0939-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 117 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software