Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Publikace pojednává o šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi. První šetření je zaměřené na problematiku narušené neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra, jež je cílené jak na analýzu partikulárních deficitů u vybrané skupiny dětí s PAS, tak na reflexi dané problematiky z aspektu logopedů pracujících v rezortu školství a zdravotnictví. Následující výzkum je směřován na analýzu auditivní agnózie u klientů s Aspergerovým syndromem a jako primární metodu zjišťování dat vztahujících se k této oblasti byl preferován dotazník distribuovaný klinickým logopedům. Nedílnou součástí jsou příspěvky pojednávající o manuální (pseudo-neverbální) komunikaci u lidí se sluchovým postižením a o detekci jazykového citu u respondentů s vývojovou dysfázií navštěvujících první stupeň základní školy. Následující, komparativní studie mapuje úroveň opakování vět a řešení slovních úloh u žáků navštěvujících logopedickou školu s dětmi absolvujícími běžný typ základní školy. Poslední kapitola pojednává o specifické oblasti - o poruchách hlasu u hlasových profesionálů. Jednotlivé kapitoly uvádí teoretický vstup do zkoumané problematiky, následuje vlastní realizace výzkumného šetření a ukončeny jsou závěry a akcentacemi na problematické oblasti s nastíněním možných způsobů řešení.
- Publikace pojednává o šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi. První šetření je zaměřené na problematiku narušené neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra, jež je cílené jak na analýzu partikulárních deficitů u vybrané skupiny dětí s PAS, tak na reflexi dané problematiky z aspektu logopedů pracujících v rezortu školství a zdravotnictví. Následující výzkum je směřován na analýzu auditivní agnózie u klientů s Aspergerovým syndromem a jako primární metodu zjišťování dat vztahujících se k této oblasti byl preferován dotazník distribuovaný klinickým logopedům. Nedílnou součástí jsou příspěvky pojednávající o manuální (pseudo-neverbální) komunikaci u lidí se sluchovým postižením a o detekci jazykového citu u respondentů s vývojovou dysfázií navštěvujících první stupeň základní školy. Následující, komparativní studie mapuje úroveň opakování vět a řešení slovních úloh u žáků navštěvujících logopedickou školu s dětmi absolvujícími běžný typ základní školy. Poslední kapitola pojednává o specifické oblasti - o poruchách hlasu u hlasových profesionálů. Jednotlivé kapitoly uvádí teoretický vstup do zkoumané problematiky, následuje vlastní realizace výzkumného šetření a ukončeny jsou závěry a akcentacemi na problematické oblasti s nastíněním možných způsobů řešení. (cs)
- The publication discusses six studies carried out as part of a grant-specific research at the Institute of Special Education, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, Czech Republic - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi (Communication Deficits of Selected Forms of Disturbed Communication Ability with Emphasis on Assessing Partial Determinants of the Verbal and Non-verbal Elements of Communication in Special Education Practice). The first survey focuses on the area of disturbed non-verbal communication in individuals with autistic spectrum disorders and targets analysis of the particular deficits in a selected group of children with ASD, as well as the reflection of this issue from the point of view of speech therapists working in schools and healthcare departments. The following research is aimed at analysing auditory agnosia in clients with the Asperger syndrome and a questionnaire was preferred as the primary method of data collection, distributed to clinical speech therapists. An integral part comprises essays covering manual (pseudo-non-verbal) communication in individuals with hearing impairment and the detection of language feeling in respondents with developmental dysphasia attending the first to fifth classes of a primary school. Subsequent comparative study maps out the degree of sentence repetition and solution of mathematical problems in pupils attending a speech-therapy school compared to pupils attending a regular primary school. The last chapter covers a specific area - voice disorders in voice professionals. The individual chapters are divided into theoretical background, followed by the actual research and conclude with the outcomes and emphasis on the problem areas outlining possible solutions. (en)
|
Title
| - Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
- Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi (cs)
- Assessment of the Verbal and Non-verbal Element of Communication in Special Education Practice. Results of Particular Research Surveys (en)
|
skos:prefLabel
| - Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
- Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi (cs)
- Assessment of the Verbal and Non-verbal Element of Communication in Special Education Practice. Results of Particular Research Surveys (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/14:33153548!RIV15-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/14:33153548
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - qualitative research; special education; verbal communication; nonverbal communication; vocie disorders; children with communication disorders; people with hearing impairment; Asperger syndrom; Communication disorders (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kučera, Pavel
- Vitásková, Kateřina
- Říhová, Alena
- Mlčáková, Renata
- Dostálová, Lucie
- Kopecká, Barbora
- Jehličková, Kateřina
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |