Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Cílem tohoto odborného textu je objasnit problematiku finanční gramotnosti a představit současné možnosti a pojetí výuky finanční gramotnosti na základních a středních školách (ISCED 1, 2, 3) jako možné prevence k zamezení tohoto negativního trendu, a to z pohledu dílčích aspektů vzdělávání. Současně jsou v této odborné knize prezentovány původní výsledky výzkumů a šetření zaměřených vždy dílčím způsobem na aktuální pojetí a realizaci výuky finanční gramotnosti v prostředí základních a středních škol. Publikace vymezuje význam a aktuální stav problematiky finančního vzdělávání zejména v prostředí základních a středních škol. Současně se zaměřuje na psychologické, sociální a ekonomické aspekty zadlužování ve společnosti. Uvádí strategické a legislativní dokumenty a jejich význam při budování systému finančního vzdělávání v českém školství. Komplexně se zaměřuje na vymezení problematiky finančního vzdělávání na základních a středních školách, dále na výzkumy a testování úrovně finanční gramotnosti. V neposlední řadě se zabývá pojetím a realizací výuky finanční gramotnosti se zaměřením na praxi škol včetně prezentace výsledků výzkumů zaměřených na osobnost a úlohu pedagoga, začlenění tematických celků do školních vzdělávacích programů, metody a organizační formy výuky, učební pomůcky a didaktickou techniku užívané ve výuce finanční gramotnosti. Přínos monografie spočívá zejména ve skutečnosti, že v současné pedagogické literatuře dosud podobná odborná práce na téma finanční gramotnosti neexistuje a může se tedy stát základem pro vědecko-výzkumnou práci a rozvoj problematiky finančního vzdělávání vůbec.
- Cílem tohoto odborného textu je objasnit problematiku finanční gramotnosti a představit současné možnosti a pojetí výuky finanční gramotnosti na základních a středních školách (ISCED 1, 2, 3) jako možné prevence k zamezení tohoto negativního trendu, a to z pohledu dílčích aspektů vzdělávání. Současně jsou v této odborné knize prezentovány původní výsledky výzkumů a šetření zaměřených vždy dílčím způsobem na aktuální pojetí a realizaci výuky finanční gramotnosti v prostředí základních a středních škol. Publikace vymezuje význam a aktuální stav problematiky finančního vzdělávání zejména v prostředí základních a středních škol. Současně se zaměřuje na psychologické, sociální a ekonomické aspekty zadlužování ve společnosti. Uvádí strategické a legislativní dokumenty a jejich význam při budování systému finančního vzdělávání v českém školství. Komplexně se zaměřuje na vymezení problematiky finančního vzdělávání na základních a středních školách, dále na výzkumy a testování úrovně finanční gramotnosti. V neposlední řadě se zabývá pojetím a realizací výuky finanční gramotnosti se zaměřením na praxi škol včetně prezentace výsledků výzkumů zaměřených na osobnost a úlohu pedagoga, začlenění tematických celků do školních vzdělávacích programů, metody a organizační formy výuky, učební pomůcky a didaktickou techniku užívané ve výuce finanční gramotnosti. Přínos monografie spočívá zejména ve skutečnosti, že v současné pedagogické literatuře dosud podobná odborná práce na téma finanční gramotnosti neexistuje a může se tedy stát základem pro vědecko-výzkumnou práci a rozvoj problematiky finančního vzdělávání vůbec. (cs)
- The aim of this study is to clarify the issue of financial literacy and introduce the current possibilities and approaches to teaching financial literacy in primary and secondary schools (ISCED 1, 2, 3) as a possible prevention to avoid this negative trend from the perspective of individual aspects of education. Furthermore, this professional study presents the original research results and investigations focusing always on the current conception and implementation of teaching financial literacy in elementary and secondary schools. The publication aims to define the significance and current status of the issue of financial education, especially in elementary and secondary schools. At the same time focuses on the psychological, social and economic aspects of debt in the company. Lists strategic and legislative documents and their importance in building a system of financial education in the Czech educational system. Comprehensively focuses on the definition of financial education in primary and secondary schools, further research and testing, the level of financial literacy. Finally, it examines the concept and implementation of teaching financial literacy with a focus on school practice, including the presentation of results of research on personality and role of a teacher, integrating thematic units into school curricula, methods and organizational forms of teaching, teaching aids and teaching techniques used in teaching financial literacy. The contribution of this monograph mainly consists in the fact that in the current educational literature there has not been yet the similar professional work on the topic of financial literacy, and therefore it may become the basis for scientific research work and development of financial education at all. (en)
|
Title
| - The selected aspects of financial literacy in the primary and secondary schools (en)
- Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol
- Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol (cs)
|
skos:prefLabel
| - The selected aspects of financial literacy in the primary and secondary schools (en)
- Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol
- Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/14:33151707!RIV15-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/14:33151707
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - personal finance; debt; financial literacy; Financial education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kvintová, Jana
- Opletalová, Alena
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |