Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Inkluze osob se specifickými potřebami je aktuálně velmi dynamicky se rozvíjející oblast nejen z pohledu obecné pedagogiky a speciální pedagogiky, ale je rovněž významným celospolečenským tématem. Česká republika se na základě ratifikace řady mezinárodních dokumentů zavázala k realizaci takových opatření, která vedou k maximální inkluzi osob se specifickými potřebami, praktická realizace jednotlivých opatření se však potýká se značnými obtížemi. Předložený projekt je proto zaměřen na vstupní analýzu vnějších i vnitřních podmínek inkluze osob se specifickými potřebami v takových oblastech lidského života, které dosud byly V České republice víceméně opomíjeny a v nichž dosud inkluze buď vůbec neprobíhá, případně je ve stadiu prvních pokusů (biopsychosociální faktory inkluze, komunikační kompetence, vnímání kulturní a jazykové jinakosti Neslyšících, partnerské vztahy, tranzitní program, základní umělecké vzdělávání, inkluze seniorů a školní zralost dětí se zrakovým postižením). Cílem projektu je pomocí kvantitativních i kvalitativních výzkumných metod identifikovat základní determinující podmínky, které se podílejí na úspěšnosti inkluzivního procesu v jednotlivých analyzovaných oblastech života osob se specifickými potřebami. Výstupem projektu budou aktivní vystoupení na mezinárodních i tuzemských odborných vědeckých konferencích, publikace ve sbornících z konferencí, odborných periodikách a závěrečná odborná publikace shrnující vědecké výsledky získané v rámci řešení projektu.
- Inkluze osob se specifickými potřebami je aktuálně velmi dynamicky se rozvíjející oblast nejen z pohledu obecné pedagogiky a speciální pedagogiky, ale je rovněž významným celospolečenským tématem. Česká republika se na základě ratifikace řady mezinárodních dokumentů zavázala k realizaci takových opatření, která vedou k maximální inkluzi osob se specifickými potřebami, praktická realizace jednotlivých opatření se však potýká se značnými obtížemi. Předložený projekt je proto zaměřen na vstupní analýzu vnějších i vnitřních podmínek inkluze osob se specifickými potřebami v takových oblastech lidského života, které dosud byly V České republice víceméně opomíjeny a v nichž dosud inkluze buď vůbec neprobíhá, případně je ve stadiu prvních pokusů (biopsychosociální faktory inkluze, komunikační kompetence, vnímání kulturní a jazykové jinakosti Neslyšících, partnerské vztahy, tranzitní program, základní umělecké vzdělávání, inkluze seniorů a školní zralost dětí se zrakovým postižením). Cílem projektu je pomocí kvantitativních i kvalitativních výzkumných metod identifikovat základní determinující podmínky, které se podílejí na úspěšnosti inkluzivního procesu v jednotlivých analyzovaných oblastech života osob se specifickými potřebami. Výstupem projektu budou aktivní vystoupení na mezinárodních i tuzemských odborných vědeckých konferencích, publikace ve sbornících z konferencí, odborných periodikách a závěrečná odborná publikace shrnující vědecké výsledky získané v rámci řešení projektu. (cs)
- Inclusion of people with special needs is currently very dynamic area, not only in terms of general education and special education, but is also an important issue of whole society. Czech Republic has on the basis of ratification of many international documents committed to the implementation of such measures, which lead to the maximum inclusion of people with special needs. The practical implementation of individual measures, however, is facing significant difficulties. The presented project is therefore focused on the initial analysis of the external and internal conditions of inclusion of people with special needs in such areas of human life, which has been in the Czech Republic more or less neglected and whose inclusion has either not gone at all, or is in the process of the first attempts (bio-psychosocial factors of inclusion, communication competences, perceptions of cultural and linguistic otherness of the Deaf, partnerships, transit program, basic art education, inclusion of seniors and school readiness of children with visual impairments). The aim of the project is using both quantitative and qualitative research methods to identify the basic determining conditions that contribute to the success of an inclusive process in individual areas of analysed life of people with special needs. The project output will be active performances at international and national expert conferences, publications in conference proceedings, professional journals and specialized publications summarizing the final scientific results obtained within the project. (en)
|
Title
| - Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami
- Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami (cs)
- Initiation Analysis of the Conditions for Inclusion of People with Special Needs (en)
|
skos:prefLabel
| - Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami
- Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami (cs)
- Initiation Analysis of the Conditions for Inclusion of People with Special Needs (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/13:33147145!RIV14-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/13:33147145
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - conditions for inclusion; people with special needs; special needs; Inclusion (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Iniciační analýza podmínek inkluze u osob se specifickými potřebami
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Finková, Dita
- Polínek, Martin Dominik
- Joklíková, Hana
- Kozáková, Zdeňka
- Trefilíková, Tereza
- Švecová, Veronika
- Kasáčková, Jana
- Hubištová, Martina
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |