About: The effect of education counseling institutes on the possibility of inclusive education of children, pupils and students with special needs     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The education counseling institutes are important parts in inclusive education of children, pupils and students with special needs. Our legislation contains possibilities of their intervention - in relation to special needs of these children, pupils and students and the institutes provide information of their examination, assess children, make statements, recommendations, etc. The question is what the legal value of this information in practice is. The aim is to define the powers and the position of education counseling institutes and their employees in the Czech Republic. There will be defined the issues of assigning the pedagogical assistant in particular regions, then the possibilities of cooperation between school, district council, family and education counseling institute. The aim is to point to unequal possibilities of assigning the pedagogical assistant in regions. The issue of working facility in education counseling institutes - availability of material equipment - will be mentioned. There will be also stated the issue of division of the direct and indirect working hours (the length of intervention and the time of its preparation and making conclusions). These specified issues are closely connected with the quality of working life of people in education counseling institutes and the necessity of these issues in educational and public sphere. (en)
  • Školská poradenská zařízení jsou důležitou součástí při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami. Možnosti jejich intervence jsou ukotveny v našem právním řádu - ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám dětí, žáků a studentů podávají zprávy z vyšetření, posouzení, vyjádření, doporučení, apod. Otázkou je, jakou právní hodnotu mají tyto informace v praxi. Cílem je vymezit pravomoci a postavení školských poradenských zařízení a jejich pracovníků v ČR. Úzce bude vymezena problematika přidělování asistenta pedagoga v jednotlivých krajích, možnosti spolupráce mezi školou, krajským úřadem, rodinou a školským poradenským zařízením. Cílem je poukázat na %22nerovnoměrné%22 možnosti získání asistenta pedagoga v krajích. Zmíněna bude problematika pracovního zázemí školských poradenských zařízení - dostupnost materiálního vybavení. Dále také problematika rozložení přímé a nepřímé pracovní doby (doba trvání intervence a doba její přípravy a závěrů). Výše uvedená problematika úzce souvisí s kvalitou pracovního života pracovníků školských poradenských zařízení a její smysluplností a potřebností ve školské i veřejné sféře.
  • Školská poradenská zařízení jsou důležitou součástí při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami. Možnosti jejich intervence jsou ukotveny v našem právním řádu - ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám dětí, žáků a studentů podávají zprávy z vyšetření, posouzení, vyjádření, doporučení, apod. Otázkou je, jakou právní hodnotu mají tyto informace v praxi. Cílem je vymezit pravomoci a postavení školských poradenských zařízení a jejich pracovníků v ČR. Úzce bude vymezena problematika přidělování asistenta pedagoga v jednotlivých krajích, možnosti spolupráce mezi školou, krajským úřadem, rodinou a školským poradenským zařízením. Cílem je poukázat na %22nerovnoměrné%22 možnosti získání asistenta pedagoga v krajích. Zmíněna bude problematika pracovního zázemí školských poradenských zařízení - dostupnost materiálního vybavení. Dále také problematika rozložení přímé a nepřímé pracovní doby (doba trvání intervence a doba její přípravy a závěrů). Výše uvedená problematika úzce souvisí s kvalitou pracovního života pracovníků školských poradenských zařízení a její smysluplností a potřebností ve školské i veřejné sféře. (cs)
Title
  • The effect of education counseling institutes on the possibility of inclusive education of children, pupils and students with special needs (en)
  • Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami
  • Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami (cs)
skos:prefLabel
  • The effect of education counseling institutes on the possibility of inclusive education of children, pupils and students with special needs (en)
  • Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami
  • Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33146633!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 114624
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33146633
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • quality of working life; teaching assistant; pupils with special educational needs; special education centers; Education counseling institutes (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [E77A42F015BC]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústí nad Labem
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Michalík, Jan
  • Tomalová, Petra
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7414-602-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software