About: The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper shows empirical results related to the investigation of the teaching lessons and gives a view on the teaching of each individual school subject in a concrete school. The main aim is focused on the using activational methods of the teaching. The analysis of the teaching process deals with the general didactic categories: teaching methods, organisational forms and teaching phase. The report focuses on the cooperation of the pedagogical theory and the teaching practice with the aim to bring some motivations to the lessons. Overall, we can say that the teaching in a concrete school occur in two different ways. For the teaching of the general educational subjects dominate clasical teaching methods and for the teaching of the special subjects dominates using of the comprehensive teaching methods. The established conclusions gives recommended and evaluating character. (en)
  • Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučování se zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporučující i evaluační charakter.
  • Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučování se zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporučující i evaluační charakter. (cs)
Title
  • The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson (en)
  • Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
  • Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny (cs)
skos:prefLabel
  • The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson (en)
  • Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
  • Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33145136!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 112741
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33145136
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • methodology of the research.; activational methods of education; structural observation; modes of classroom organisation; lesson phases; teaching methods; school subjects; research on instruction; Teaching (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A4BAC5E4E3AC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • e-Pedagogium (print)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2013
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nábělková, Jitka
  • Sabová, Marcela
issn
  • 1213-7758
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 47 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software