About: Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Příspěvek vybízí k polemice nad využitím e-learningu ve středoškolském vzdělávání (ve vyšším sekundárním a postsekundárním neterciárním vzdělávání). Vymezuje e-learning z hlediska pedagogického, poukazuje na specifika jeho vývoje u nás od programovaného učení po on-line vzdělávání. Analyzuje didaktické přístupy, které se v e-learningu používají, zdůrazňuje konstruktivistický přístup při řízení učení a upozorňuje na nové role učitele-tutora v něm. Autorka poukazuje na zahraniční zkušenosti v této oblasti, upozorňuje na úskalí a problémy využití e-learningu ve středoškolském vzdělávání, ale i na možnosti jeho uplatnění, naznačuje perspektivy dalšího vývoje v této sféře. Současně apeluje na nezbytnost výzkumu na tomto poli pedagogické praxe.
  • Příspěvek vybízí k polemice nad využitím e-learningu ve středoškolském vzdělávání (ve vyšším sekundárním a postsekundárním neterciárním vzdělávání). Vymezuje e-learning z hlediska pedagogického, poukazuje na specifika jeho vývoje u nás od programovaného učení po on-line vzdělávání. Analyzuje didaktické přístupy, které se v e-learningu používají, zdůrazňuje konstruktivistický přístup při řízení učení a upozorňuje na nové role učitele-tutora v něm. Autorka poukazuje na zahraniční zkušenosti v této oblasti, upozorňuje na úskalí a problémy využití e-learningu ve středoškolském vzdělávání, ale i na možnosti jeho uplatnění, naznačuje perspektivy dalšího vývoje v této sféře. Současně apeluje na nezbytnost výzkumu na tomto poli pedagogické praxe. (cs)
  • The arcticle encourages to discussion about the use of e-learning in secondary education (in upper secondary and post-secondary non-tertiary education). It defines e-learning in terms of teaching, and points out the specifics of its development in the Czech learning environment from programmed learning to on-line education. It analyzes the approach of teaching in terms of e-learning use, emphasizes the constructivist approach to learning management, and highlights the new role of the teacher-tutor in it. The author also deals with the international experience in this field, as well as the difficulties and challenges of e-learning in secondary education, but also points at the possibility of its application and suggests prospects for the future development in this field. At the same time the author appeals to the need for research in this field focusing on the teaching experience. (en)
Title
  • Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání
  • Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání (cs)
  • Possibilities and limits of e-learning in secondary education (en)
skos:prefLabel
  • Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání
  • Možnosti a limity e-learningu ve středoškolském vzdělávání (cs)
  • Possibilities and limits of e-learning in secondary education (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/13:33144775!RIV14-MSM-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 89733
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/13:33144775
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • tutor; constructivism; e-reading; blended learning; LMS; on-line learning; distance education; ICT; programmed learning; postsecondary non-tertiary education; upper secondary education; teachers; E-learning (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1142392E2376]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • e-Pedagogium
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2013
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bednaříková, Iveta
issn
  • 1213-7758
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software