About: Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • S ohledem na aktuální potřeby speciální pedagogiky v oblasti vysokoškolské přípravy budoucích speciálních pedagogů byl koncipován výzkum, jehož výsledky prezentuje tento příspěvek. Koncepce našeho výzkumu reflektuje současný stav terminologické diverzity ve speciálněpedagogické sféře. Základním ideovým pilířem výzkumného šetření bylo posílit kompetence studentů speciální pedagogiky v terminologické oblasti. Jedním z dílčích záměrů našeho šetření bylo rozšíření terminologických kompetencí studentů speciální pedagogiky o anglickou a německou dimenzi. Klíčovým pilířem příspěvku je prezentace výsledků kvantitativně orientovaného šetření s cílem zmapovat a evaluovat současnou úroveň terminologické gramotnosti studentů speciální pedagogiky na Ústavu speciálněpedagogických studií (PdF UP v Olomouci) a to ve fázi, kdy by měli disponovat základním penzem speciálněpedagogických poznatků, respektive bazální terminologickou gramotností uplatnitelnou v rámci své vlastní speciálněpedagogické specializace. Identifikace úrovně a charakteristik, případně nedostatků terminologické gramotnosti u dané cílové skupiny by měla vyústit v optimalizaci a zefektivnění přípravy speciálních pedagogů a přispět tak ke zvýšení jejich odborné kvalifikace. Výzkum byl designován jako širokospektrální - zahrnující hledisko studenta i pedagoga v intencích dané problematiky. Premisou našeho výzkumu byla komplexně pojatá evaluace terminologické gramotnosti studentů speciální pedagogiky a její potenciální zvyšování na základě analýzy současných terminologických kompetencí cílové skupiny. Nedílnou součástí prezentovaných výsledků bude subjektivní evaluace terminologické gramotnosti z pohledu vysokoškolských pedagogů působících v daném oboru.
  • S ohledem na aktuální potřeby speciální pedagogiky v oblasti vysokoškolské přípravy budoucích speciálních pedagogů byl koncipován výzkum, jehož výsledky prezentuje tento příspěvek. Koncepce našeho výzkumu reflektuje současný stav terminologické diverzity ve speciálněpedagogické sféře. Základním ideovým pilířem výzkumného šetření bylo posílit kompetence studentů speciální pedagogiky v terminologické oblasti. Jedním z dílčích záměrů našeho šetření bylo rozšíření terminologických kompetencí studentů speciální pedagogiky o anglickou a německou dimenzi. Klíčovým pilířem příspěvku je prezentace výsledků kvantitativně orientovaného šetření s cílem zmapovat a evaluovat současnou úroveň terminologické gramotnosti studentů speciální pedagogiky na Ústavu speciálněpedagogických studií (PdF UP v Olomouci) a to ve fázi, kdy by měli disponovat základním penzem speciálněpedagogických poznatků, respektive bazální terminologickou gramotností uplatnitelnou v rámci své vlastní speciálněpedagogické specializace. Identifikace úrovně a charakteristik, případně nedostatků terminologické gramotnosti u dané cílové skupiny by měla vyústit v optimalizaci a zefektivnění přípravy speciálních pedagogů a přispět tak ke zvýšení jejich odborné kvalifikace. Výzkum byl designován jako širokospektrální - zahrnující hledisko studenta i pedagoga v intencích dané problematiky. Premisou našeho výzkumu byla komplexně pojatá evaluace terminologické gramotnosti studentů speciální pedagogiky a její potenciální zvyšování na základě analýzy současných terminologických kompetencí cílové skupiny. Nedílnou součástí prezentovaných výsledků bude subjektivní evaluace terminologické gramotnosti z pohledu vysokoškolských pedagogů působících v daném oboru. (cs)
  • The paper presents results of research that has been conceived with regard to the current needs of special education in the academic preparation of specialeducators. The concept of our research reflects the current state of the terminological diversity in special educational sphere. The main ideological pillar of the research was to strengthen the competence of the terminology of special education students. A key pillar of the paper is to present results quantitatively oriented survey, which evaluated the current level of literacy terminology of special education students at the Institute of Special Education Studies (PdF UP Olomouc). Our goal was to optimize and streamline the preparation of special educators. The research was designed as a broad - aspect involves students and teachers. (en)
Title
  • Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci
  • Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci (cs)
  • Terminological literacy of students of special education at Palacky Univesity in Olomouc (en)
skos:prefLabel
  • Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci
  • Terminologická gramotnost studentů speciální pedagogiky Univerzity Palackého v Olomouci (cs)
  • Terminological literacy of students of special education at Palacky Univesity in Olomouc (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/12:33140204!RIV13-MSM-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 173925
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/12:33140204
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • special pedagogy; current issues of terminology; reflection; evaluation; terminology literacy; Terminology (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [23B3CC9ACB93]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ustroň, Polsko
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Katowice
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Nowe tendencje w pedagogice specjalnej - wykladnia teoretyczna i empiryczna
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Stejskalová, Kateřina
  • Pastieriková, Lucia
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Uniwersytet slaski, wydawnictwo gnome
https://schema.org/isbn
  • 978-83-63268-14-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software