Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Aim of the paper was to carry out a pedagogical research focused on pupils' attitudes to a school and school environment, including their values, in different types of elementary schools. The thesis dealt with elaboration of methodical proceeding and assessment of suitable methods for the research and statistical processing of the results which was done effectively by the means of ICT. Secondary aim of the paper was to conceive methodical recommendations for elementary school teachers in the field of pupils' attitudes measuring; these can be used by teachers in practice to diagnose a pupil and a class. Semantic differential, method of ordering values and qualities, and method of incomplete sentences were chosen as the main research methods. Research data were processed in programs Excel 2003 and STATISTICA Cz 9.0. Following methods were used for the statistical analysis: Student's t-test, ANOVA, Cluster Analysis and calculation of Spearman's rank correlation coefficient. (en)
- Článek popisuje pedagogický výzkum postojů žáků ke škole a ke školnímu prostředí na různých typech základních škol včetně jejich hodnotové orientace. Dále se zabývá vypracováním metodického postupu a zjištěním vhodných metod pro výzkum a statistické zpracování jeho výsledků, které by bylo možné efektivně uskutečnit pomocí prostředků IKT. Sekundárním cílem provedeného výzkumu bylo i vytvoření určitých metodických doporučení pro měření postojů žáků vhodných pro učitele základních škol tak, aby je mohli během své pedagogické praxe bez větších potíží uplatňovat v pedagogické diagnostice žáka a třídy. Jako hlavní výzkumné metody byly použity sémantický diferenciál, metoda řazení hodnot a vlastností a metoda nedokončených vět. Výzkumná data byla zpracována v programu Excel 2003 a STATISTICA Cz 9.0. Pro statistickou analýzu byly použity následující metody: Studentův t-test, ANOVA, shluková analýza (Cluster Analysis) a výpočet Spearmanova koeficientu pořadové korelace.
- Článek popisuje pedagogický výzkum postojů žáků ke škole a ke školnímu prostředí na různých typech základních škol včetně jejich hodnotové orientace. Dále se zabývá vypracováním metodického postupu a zjištěním vhodných metod pro výzkum a statistické zpracování jeho výsledků, které by bylo možné efektivně uskutečnit pomocí prostředků IKT. Sekundárním cílem provedeného výzkumu bylo i vytvoření určitých metodických doporučení pro měření postojů žáků vhodných pro učitele základních škol tak, aby je mohli během své pedagogické praxe bez větších potíží uplatňovat v pedagogické diagnostice žáka a třídy. Jako hlavní výzkumné metody byly použity sémantický diferenciál, metoda řazení hodnot a vlastností a metoda nedokončených vět. Výzkumná data byla zpracována v programu Excel 2003 a STATISTICA Cz 9.0. Pro statistickou analýzu byly použity následující metody: Studentův t-test, ANOVA, shluková analýza (Cluster Analysis) a výpočet Spearmanova koeficientu pořadové korelace. (cs)
|
Title
| - Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků
- Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků (cs)
- Possibilities of ICT tools in statistical processing of outputs from research attitudes of pupils (en)
|
skos:prefLabel
| - Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků
- Možnosti využití nástrojů IKT při statistickém zpracování výstupů z výzkumu postojů žáků (cs)
- Possibilities of ICT tools in statistical processing of outputs from research attitudes of pupils (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/11:33119343!RIV12-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/11:33119343
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - semantic differential; statistical methods of attitudes measuring; Excel; ICT (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Chráska, Miroslav
- Chrásková, Marie
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |