About: Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na primární škole     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper presents the justness of qualitative interpretation of the research information, which was collected in the order to the quantitative research - in this case in the teacher-pupil interaction at primary school field. It is caution about possibility the distortion or untimely of generalization of the research outcomes while an absence the qualitative elements, which were caught up by the collecting of quantitative research information. Pre-research, where the quantitative observation technique TIVT by Jiří Pelikán was used, points out to the problem e.g. the quite poor research information. This information make the global picture of the current situation of teacher-pupil interaction at primary school, but the topping up the information by the qualitative description on the strength of the uncontrolled observation indicates as the effectiveness for their unbiased interpretation. (en)
  • Příspěvek prezentuje opodstatněnost kvalitativní interpretace výzkumných dat sesbíraných pro účely kvantitativního výzkumu v tomto případě v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. Upozorňuje na možnost zkreslení či nevhodného zobecnění výsledků výzkumu při absenci kvalitativních prvků (jevů) zachycených při sběru kvantitativních výzkumných dat. Předvýzkum, pro jehož účely bylo použito kvantitativní pozorovací techniky TIVT Jiřího Pelikána, poukázal na problém mj. nedostatečně plných výzkumných dat. Tato data vykreslují komplexní obraz stávající situace interakce učitel-žák na primární škole, však pro jejich objektivní interpretaci se jako efektivní ukazuje doplnění poznatků kvalitativním popisem vzniklým na podkladě neřízeného pozorování.
  • Příspěvek prezentuje opodstatněnost kvalitativní interpretace výzkumných dat sesbíraných pro účely kvantitativního výzkumu v tomto případě v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. Upozorňuje na možnost zkreslení či nevhodného zobecnění výsledků výzkumu při absenci kvalitativních prvků (jevů) zachycených při sběru kvantitativních výzkumných dat. Předvýzkum, pro jehož účely bylo použito kvantitativní pozorovací techniky TIVT Jiřího Pelikána, poukázal na problém mj. nedostatečně plných výzkumných dat. Tato data vykreslují komplexní obraz stávající situace interakce učitel-žák na primární škole, však pro jejich objektivní interpretaci se jako efektivní ukazuje doplnění poznatků kvalitativním popisem vzniklým na podkladě neřízeného pozorování. (cs)
Title
  • Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na primární škole
  • Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na primární škole (cs)
  • Qualitative interpretation of the quantitative research of teacher-pupil interaction at primary school (en)
skos:prefLabel
  • Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na primární škole
  • Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na primární škole (cs)
  • Qualitative interpretation of the quantitative research of teacher-pupil interaction at primary school (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/11:33117976!RIV12-MSM-15410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 208658
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/11:33117976
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Primary school, curricular reform, teacher-pupil interaction, research (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [759C42589125]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Stolinská, Dominika
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-2906-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software