About: Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The conception of the pre-primary education comes through the general reform that also reflects in the pre-graduate training of the pre-primary education future teachers. The reform includes all the spheres of the pre-primary education and influenced the demands of the implementation of the environmental education. The concept of the pre-primary education is directed to familiarize the basic key competences at the children of the pre-school age. They obtain the backgrounds for lifelong learning in the same time. The main task of the environmental education is to create the elementary rudiments for responsible activities of the future adults to the environment. The text deals with problems of the environmental education of the pre-school age children and the pre-graduate training of the pre-primary school future teachers at the Faculty of Education of the Palacky-University in Olomouc. (en)
  • Koncepce preprimárního vzdělávání prochází v posledních letech celkovou reformou, která se také odráží v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání. Tato reforma se dotýká všech oblastí preprimárního vzdělávání a značně se odrazila i v požadavcích na realizaci environmentální výchovy. Koncepce preprimárního vzdělávání je zaměřena na to, aby si dítě od předškolního věku osvojovalo základy klíčových kompetencí a získávalo tak předpoklady pro své celoživotní vzdělávání. Hlavním úkolem environmentální výchovy je vytvořit u dítěte elementární základy pro zodpovědný postoj budoucího dospělého člověka k životnímu prostředí. Příspěvek se zabývá problematikou naplňování základních požadavků ve vztahu k elementárnímu vzdělávání dětí předškolního věku a a pregraduální přípravou budoucích učitelů preprimárního vzdělávání k realizaci environmentální výchovy na PdF UP v Olomouci.
  • Koncepce preprimárního vzdělávání prochází v posledních letech celkovou reformou, která se také odráží v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání. Tato reforma se dotýká všech oblastí preprimárního vzdělávání a značně se odrazila i v požadavcích na realizaci environmentální výchovy. Koncepce preprimárního vzdělávání je zaměřena na to, aby si dítě od předškolního věku osvojovalo základy klíčových kompetencí a získávalo tak předpoklady pro své celoživotní vzdělávání. Hlavním úkolem environmentální výchovy je vytvořit u dítěte elementární základy pro zodpovědný postoj budoucího dospělého člověka k životnímu prostředí. Příspěvek se zabývá problematikou naplňování základních požadavků ve vztahu k elementárnímu vzdělávání dětí předškolního věku a a pregraduální přípravou budoucích učitelů preprimárního vzdělávání k realizaci environmentální výchovy na PdF UP v Olomouci. (cs)
Title
  • Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání
  • Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání (cs)
  • The Reform of Pre-school Education in the Czech Republic and its Reflection in Pre-graduate Training of the Pre-primary Education Future Teachers (en)
skos:prefLabel
  • Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání
  • Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání (cs)
  • The Reform of Pre-school Education in the Czech Republic and its Reflection in Pre-graduate Training of the Pre-primary Education Future Teachers (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15410/09:00009235!RIV10-MSM-15410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 338541
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15410/09:00009235
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pre-primary education; pre-graduate training; environmental education. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [BE5DC35FB15E]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Prešov
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Príprava učitelov v procese školských reforiem
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hrdličková, Vlasta
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Prešovská univerzita
https://schema.org/isbn
  • 978-80-555-0024-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15410
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software