Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Profoundly gifted and gifted children (also pubescents and adolescents) generally are part of each society and culture. Goal of this article is open this not very discussed theme primary in the angle on social and cultural context. How are these children affected by gender, ethnic, socioeconomic status of family, peer culture etc.? All of this will be discussed in context with achievement and underachievement at school system. Some sort of gift is not predictor of achievement in itself at all. Goal of this article is, in short, explore rapport between gift, social and cultural influences and achievement at school system (en)
- Mimořádně nadané a nadané děti (i pubescenti a adolescenti) jsou součástí každé společnosti, každého kulturního okruhu. Cílem příspěvku je otevřít tuto ne příliš diskutovanou problematiku s ohledem na sociální a kulturní kontext. Jak ovlivňují takové děti sociální struktury, jakými jsou gender, etnicita, socioekonomický status rodiny, vrstevnické skupiny aj.? To vše nebude obsahem příspěvku samo o sobě, ale vždy ve vztahu ke školnímu prostředí a školním výkonům. Mimořádně rozvinuté schopnosti nejsou sami o sobě ani zdaleka prediktorem úspěšného např. vysokoškolského studia. Cílem příspěvku je tedy prozkoumat vztah mezi mimořádnými (myšleno především) mentálními predispozicemi, sociálními a kulturními vlivy a vzdělanostními výsledky.
- Mimořádně nadané a nadané děti (i pubescenti a adolescenti) jsou součástí každé společnosti, každého kulturního okruhu. Cílem příspěvku je otevřít tuto ne příliš diskutovanou problematiku s ohledem na sociální a kulturní kontext. Jak ovlivňují takové děti sociální struktury, jakými jsou gender, etnicita, socioekonomický status rodiny, vrstevnické skupiny aj.? To vše nebude obsahem příspěvku samo o sobě, ale vždy ve vztahu ke školnímu prostředí a školním výkonům. Mimořádně rozvinuté schopnosti nejsou sami o sobě ani zdaleka prediktorem úspěšného např. vysokoškolského studia. Cílem příspěvku je tedy prozkoumat vztah mezi mimořádnými (myšleno především) mentálními predispozicemi, sociálními a kulturními vlivy a vzdělanostními výsledky. (cs)
|
Title
| - Sociální a kulturní vlivy, které ovlivňují nadané a mimořádně nadané jedince
- Influence of Cultural and Social Determinants on Gifted and Profoundly Gifted Individuals (en)
- Sociální a kulturní vlivy, které ovlivňují nadané a mimořádně nadané jedince (cs)
|
skos:prefLabel
| - Sociální a kulturní vlivy, které ovlivňují nadané a mimořádně nadané jedince
- Influence of Cultural and Social Determinants on Gifted and Profoundly Gifted Individuals (en)
- Sociální a kulturní vlivy, které ovlivňují nadané a mimořádně nadané jedince (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15410/09:00009232!RIV10-MSM-15410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15410/09:00009232
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Gift; group; society; identity; culture; education; achievement; socialization; family; peers; gender; socioeconomic status (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |