Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Východiska: Hodnoty a smysl života jsou koncepty, které spolu úzce souvisí. Tyto koncepty jsou důležitým aspektem v léčbě užívání nelegálních návykových látek, ale mohou se stát i základním aspektem při kontaktní práci v kontaktním centru. Cílem pilotní studie bylo zmapovat hodnoty a smysl života u klientů kontaktního centra v Olomouci. Přidruženým cílem bylo zmapovat tzv. slepá místa v poskytování služeb pro klienty s ohledem na zjištěnou hodnotovou orientaci. . Soubor: Výběrový soubor tvořily dvě skupiny - první, 13 klientů kontaktního centra (K-centra) z původně 15 oslovených klientů. Jednalo se o aktivní uživatele pervitinu. A druhou skupinu tvořili 3 pracovníci K-centra. vMetody: PVQ - Portrait Values Questionnaire, dotazník Logo test, polostrukturované interview. Výsledky: Nejvíce participantů mají nejvyšší hodnotu universalismus a stimulaci. Devět participantů prožívá špatné naplnění smyslu a vyskytuje se u nich existenciální frustrace. Svoji situaci se snaží řešit s kontaktními pracovníky. Pracovníci mají přehled o životní situaci klienta. Klienti však někdy z mnoha důvodů popírají, že by s nimi pracovníci situaci řešili. Nabízené služby odpovídají dle našeho pilotního šetření potřebám klientům. Klienti využívají služeb kontaktního centra. Nepoužívají však pojem klíčový pracovník, ale preferují jméno daného pracovníka, který s ním individuálně řeší jeho situaci. Závěry: Výsledky mohou přispět ke zvýšení informací o dané cílové skupině a o jejich potřebách. Zjištěné výsledky poukazují na to, že návyková látka mnohdy již není cílem, ale prostředkem jak tíživou situaci zvládat. Zároveň tyto zjištění se mohou uplatnit při kontaktní práci s klienty kontaktních center a mohou přispět ke změně způsobu poskytování služeb.
- Východiska: Hodnoty a smysl života jsou koncepty, které spolu úzce souvisí. Tyto koncepty jsou důležitým aspektem v léčbě užívání nelegálních návykových látek, ale mohou se stát i základním aspektem při kontaktní práci v kontaktním centru. Cílem pilotní studie bylo zmapovat hodnoty a smysl života u klientů kontaktního centra v Olomouci. Přidruženým cílem bylo zmapovat tzv. slepá místa v poskytování služeb pro klienty s ohledem na zjištěnou hodnotovou orientaci. . Soubor: Výběrový soubor tvořily dvě skupiny - první, 13 klientů kontaktního centra (K-centra) z původně 15 oslovených klientů. Jednalo se o aktivní uživatele pervitinu. A druhou skupinu tvořili 3 pracovníci K-centra. vMetody: PVQ - Portrait Values Questionnaire, dotazník Logo test, polostrukturované interview. Výsledky: Nejvíce participantů mají nejvyšší hodnotu universalismus a stimulaci. Devět participantů prožívá špatné naplnění smyslu a vyskytuje se u nich existenciální frustrace. Svoji situaci se snaží řešit s kontaktními pracovníky. Pracovníci mají přehled o životní situaci klienta. Klienti však někdy z mnoha důvodů popírají, že by s nimi pracovníci situaci řešili. Nabízené služby odpovídají dle našeho pilotního šetření potřebám klientům. Klienti využívají služeb kontaktního centra. Nepoužívají však pojem klíčový pracovník, ale preferují jméno daného pracovníka, který s ním individuálně řeší jeho situaci. Závěry: Výsledky mohou přispět ke zvýšení informací o dané cílové skupině a o jejich potřebách. Zjištěné výsledky poukazují na to, že návyková látka mnohdy již není cílem, ale prostředkem jak tíživou situaci zvládat. Zároveň tyto zjištění se mohou uplatnit při kontaktní práci s klienty kontaktních center a mohou přispět ke změně způsobu poskytování služeb. (cs)
- Background: Life values and purpose of life are two closely interrelated concepts. They are an important aspect in treatment of substance abuse, and they can represent the core aspect of work in a contact centre. Research objectives: Primary goal was to establish and map main values and meaning of life of clients from contact centre Olomouc. Secondary objective was to determine blind spots in provided services to clients based upon results from primary goal. Sample: The research sample consisted from 2 groups. First group contained 13 clients of contact centre, all active users of crystal meth, and the second group was three workers of the contact centre.Methods: PVQ - Portrait Values Questionnaire, Logo Test questionnaire, semi-structured interview. Results: Most participants see universalism and stimulation as the highest values. Most participants also do not fully experience purpose in their lives and they demonstrate signs of existential frustration. They try to improve their situation with the help of contact workers, who have a good understanding of their clients' life situation. In many cases, however, for multiple reasons, the clients deny that the workers have ever addressed their life situation. Services offered in the contact centre correspond to the clients' needs, and the clients do use them. Nevertheless, the clients do not use the term key worker, and they prefer the name of the worker, who works with them. Conclusion: The results can provide additional information about the target group and their needs. The findings suggest that substance often is not an end goal in itself, but rather a means how to manage a dire situation. The findings can also improve work in contact centres and help adjust the way services are offered. (en)
|
Title
| - Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek
- Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek (cs)
- Analysis of life values and purpose of life in clients of a contact centre for substance abuse (en)
|
skos:prefLabel
| - Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek
- Analýza hodnot a smyslu života u klientů kontaktního centra pro uživatele návykových látek (cs)
- Analysis of life values and purpose of life in clients of a contact centre for substance abuse (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/14:33152329!RIV15-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/14:33152329
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - drug users ,values, puropose of life, , contact center (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Alkoholizmus a drogové závislosti (Protialkoholický obzor)
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Maierová, Eva
- Doležalová, Kateřina
- Hrubý, Lukáš Carlos
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |