About: Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter deals with the idea of multiculturalism and its role in the Czech education system from secondary to tertiary degree since the year 2007 when the curricular reform was launched. Thanks to this reform, besides other important aspects, institutionalized multicultural education was introduced in schools. In the Czech curriculum, multicultural education is fulfilled by interdisciplinary approach in the framework of standard education, as the part of other subjects. Contemporary ethnical variety of the Czech Republic is enhanced especially by migrants from East Europe and Southeast Asia. A very specific problem is the coexistence of Czech majority and Roma minority. Roma often live in disadvantaged neighbourhoods and are discriminated against in various areas of social life. They are more often unemployed and less educated; they do not get enough health care, etc., compared to the Czech majority. Social problems attached to the Roma minority (poverty, crime, segregation, etc.) attract too much attention at the expense of application of education to tolerance, pluralism and anti-prejudicial behaviour in other areas, in terms of promoting equal access on the basis of gender, social class, health and disability, status, etc. This is the main reason why the Czech population needs to be prepared for the multicultural society of the future by suppressing prejudiced behaviour, xenophobia and extremist attitudes towards foreigners. Our study deals with problems that occurred during the implementation of multicultural education into schools and also with the motives for the current refusal of multiculturalism by the Czech society. (en)
  • Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchova se realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropy a jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pluralitě a k protipředsudečnému chování v dalších oblastech, ve smyslu prosazování rovného přístupu na základě genderu, sociální vrstvy, zdravotního stavu apod. Tato skutečnost se odráží v potřebě připravit majoritní českou populaci na multikulturní společnost budoucnosti s důrazem na potlačení jejího předsudečného chování, xenofobie a extremistických postojů vůči zástupcům etnických skupin i cizincům. Daná studie pojednává o praktických problémech spojených se zaváděním multikulturní výchovy do škol a také o důvodech, proč je multikulturalismus částí české společnosti odmítán.
  • Kapitola se zabývá ideou multikulturalismu a jeho významem pro český vzdělávací systém od sekundárního po terciární stupeň od roku 2007. V rámci této reformy se do škol zavedl mj. nový obsah vzdělávání, a sice multikulturní výchova. Multikulturní výchova se realizuje jako průřezové téma, které by mělo být naplňováno v rámci standardní výuky jako součást různorodých vyučovaných předmětů. V současnosti se etnické složení obyvatel České republiky obohacuje předně o mnohé migranty z východních částí Evropy a jihovýchodní Asie. Velmi specifickým problémem je soužití mezi českou majoritou a Romy. Romové, často žijící ve vyloučených lokalitách, jsou v nejrůznějších oblastech společenského života diskriminováni. Jsou častěji nezaměstnáni, nabývají nižšího vzdělání, nejsou dostatečně zdravotně zajištěni apod. nežli česká většina. Sociální problémy pojící se s romskou minoritou (chudoba, kriminalita, segregace aj.) však na sebe poutají přílišnou pozornost na úkor aplikace výchovy k toleranci, pluralitě a k protipředsudečnému chování v dalších oblastech, ve smyslu prosazování rovného přístupu na základě genderu, sociální vrstvy, zdravotního stavu apod. Tato skutečnost se odráží v potřebě připravit majoritní českou populaci na multikulturní společnost budoucnosti s důrazem na potlačení jejího předsudečného chování, xenofobie a extremistických postojů vůči zástupcům etnických skupin i cizincům. Daná studie pojednává o praktických problémech spojených se zaváděním multikulturní výchovy do škol a také o důvodech, proč je multikulturalismus částí české společnosti odmítán. (cs)
Title
  • Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice
  • Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice (cs)
  • Multicultural concept in education and upbringing in the Czech Republic (en)
skos:prefLabel
  • Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice
  • Multikulturní koncept ve vzdělávání a výchově v České republice (cs)
  • Multicultural concept in education and upbringing in the Czech Republic (en)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/13:33145656!RIV14-MSM-15210___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 90064
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/13:33145656
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • multiculturalism, multicultural education, Roma minority, difference, discrimination, social exclusion (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C222DDF1DA6D]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sociální exkluze v multikulturních společnostech: Komparace současné situace v České republice a v Mexiku
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Preissová Krejčí, Andrea
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-3648-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software