Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Poskytování a přijímání zpětné vazby a práce s reflexí jsou klíčovými dovednostmi pro práci ve výcvikové skupině. Hlavním cílem příspěvku je poukázat na skutečnost, že poskytování zpětné vazby a práce s reflexí nemusí být pro vývoj skupiny vždy vhodné. Zpětná vazba je často vyžadována příliš brzy či v nevhodné podobě, což zbytečně vyvolává konflikty a vnáší do dynamiky skupiny prvky, které skupina nemusí být schopna zvládnout. Opomíjena bývá také dovednost zpětnou vazbu přijmout, nikoliv pouze poskytnout. Rovněž najít přiměřenou míru reflexe je při práci s výcvikovou skupinou poměrně obtížně. Může docházet jak k podcenění, tak přecenění, tedy k tomu, že se s reflexí nepracuje vůbec nebo velmi málo, případně dochází k tzv. %22kontaminaci reflexí?, kdy je zbytečně reflektována téměř veškerá činnost výcvikové skupiny. V příspěvku bude poukázáno na přínosy a rizika různých způsobů práce s těmito klíčovými dovednostmi.
- Poskytování a přijímání zpětné vazby a práce s reflexí jsou klíčovými dovednostmi pro práci ve výcvikové skupině. Hlavním cílem příspěvku je poukázat na skutečnost, že poskytování zpětné vazby a práce s reflexí nemusí být pro vývoj skupiny vždy vhodné. Zpětná vazba je často vyžadována příliš brzy či v nevhodné podobě, což zbytečně vyvolává konflikty a vnáší do dynamiky skupiny prvky, které skupina nemusí být schopna zvládnout. Opomíjena bývá také dovednost zpětnou vazbu přijmout, nikoliv pouze poskytnout. Rovněž najít přiměřenou míru reflexe je při práci s výcvikovou skupinou poměrně obtížně. Může docházet jak k podcenění, tak přecenění, tedy k tomu, že se s reflexí nepracuje vůbec nebo velmi málo, případně dochází k tzv. %22kontaminaci reflexí?, kdy je zbytečně reflektována téměř veškerá činnost výcvikové skupiny. V příspěvku bude poukázáno na přínosy a rizika různých způsobů práce s těmito klíčovými dovednostmi. (cs)
- Giving and accepting feedback and working with reflection are key skills for work in training groups. The main goal of this paper is to show the fact that giving feedback and working with reflection do not have to be always optimal for group development. Feedback is often required too soon or in an unsuitable way which unnecessarily leads to conflict and brings elements to the group dynamics which the group does not have to be able to deal with. The ability to accept feedback, not only to be able to give it, is often overlooked. Also finding an adequate degree of reflection is often rather complicated while working with a training group. It can lead to underestimation or overestimation, thus reflection is not used at all or very little; alternatively there is so called %22reflection contamination%22, when almou each group activity is reflected. This paper shows the advantages and risks of different ways of working with these key skills. (en)
|
Title
| - Risks of giving feedback and work with reflection in training groups (en)
- Úskalí poskytování zpětné vazby a práce s reflexí ve výcvikové skupině
- Úskalí poskytování zpětné vazby a práce s reflexí ve výcvikové skupině (cs)
|
skos:prefLabel
| - Risks of giving feedback and work with reflection in training groups (en)
- Úskalí poskytování zpětné vazby a práce s reflexí ve výcvikové skupině
- Úskalí poskytování zpětné vazby a práce s reflexí ve výcvikové skupině (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/11:10223841!RIV12-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/11:10223841
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - feedback, training group, reflection (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Psychologické dny 2010: Cesty psychologie a psychologie cest (Eds. D. Heller, P. Michálek)
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze, Českomoravská psychologická společnost
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |