Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Zájem autorky se soustředil zejména na způsoby, jakými děti předškolního a mladšího školního věku konstruují odpovědi na otázky. Otázky pokládané dětem v rámci analyzovaného veřejného mediálního dialogu obvykle překračovaly kognitivní i komunikační kompetence dětských respondentů, navzdory tomu ovšem děti kooperovaly a bílá místa na své %22kognitivní mapě%22 zaplňovaly tak, že aktivizovaly své dosavadní zkušenosti. V odpovědích tak například užívaly slova s podobným významem nebo slova, která jim v daném kontextu byla blízká hláskovým složením. Poměrně častá také v jejich odpovědích byla parafráze názorů rodičů nebo jiných přirozených autorit z okruhu blízkých příbuzných dětských respondentů.
- Zájem autorky se soustředil zejména na způsoby, jakými děti předškolního a mladšího školního věku konstruují odpovědi na otázky. Otázky pokládané dětem v rámci analyzovaného veřejného mediálního dialogu obvykle překračovaly kognitivní i komunikační kompetence dětských respondentů, navzdory tomu ovšem děti kooperovaly a bílá místa na své %22kognitivní mapě%22 zaplňovaly tak, že aktivizovaly své dosavadní zkušenosti. V odpovědích tak například užívaly slova s podobným významem nebo slova, která jim v daném kontextu byla blízká hláskovým složením. Poměrně častá také v jejich odpovědích byla parafráze názorů rodičů nebo jiných přirozených autorit z okruhu blízkých příbuzných dětských respondentů. (cs)
- This paper deals with the ways of construction of the pre-school and junior school aged children's answers in the television NOVA programme Neviňátka (The Babes). The questions put in that programme usually exceeded the children's communicative competence and their current empirical framework. In spite of that the children co-operated and activated their current experience. In the text the most frequent tendencies of producing the answers to those questions are summed up, as for example the use of a familiar lexical unit or a unit with the familiar phonemic structure, paraphrase of the parents'opinion and/or application of own experience. At the pre-school aged children the limited ability of conceptualisation and of the use of metaphorical expressions has been proved. (en)
|
Title
| - Specifické prostředky výstavby odpovědí dětských respondentů v mediálním dialogu
- Specifické prostředky výstavby odpovědí dětských respondentů v mediálním dialogu (cs)
- Specific means of building children's answers of the respondents in the media dialogue (en)
|
skos:prefLabel
| - Specifické prostředky výstavby odpovědí dětských respondentů v mediálním dialogu
- Specifické prostředky výstavby odpovědí dětských respondentů v mediálním dialogu (cs)
- Specific means of building children's answers of the respondents in the media dialogue (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/09:10215569!RIV13-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/09:10215569
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - media dialogue; communication competence; communication with children; Cognitive map (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |