About: Intermedialita versus Intertextualita-The Immortal Story Orsona Wellese: umění vyprávět v literatuře a ve filmu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Studie předkládá stručnou analýzu vztahu mezi intertextualitou a intermedialitou na příkladu filmového díla %22The Immortal Story%22 režiséra Orsona Wellese. Perspektivou klasického výtvarného umění se film jeví jako způsob vyprávění, který produkuje intertextuální významy. Režisér Orson Welles, který byl dobře obeznámen se soudobým teoretickým myšlením ve Francii, vytvořil filmové dílo, jež podstatným způsobem zdůrazňuje podmíněnost každého příběhu vzhledem k vlastní struktuře vyprávění. Zatímco příběh realizovaný na primární rovině využívá klasickou formu perspektivy (perspectiva arteficialis), příběh realizovaný na sekundární rovině je Wellesem primárně snímán perspektivou hloubky pole, a tedy významově odkazuje k osobě tvůrce. Orson Welles jako pan Clay vypráví v jednom momentě příběh, kde je sám jako postava součástí jiného vyprávění. Lidský subjekt se ztrácí v zrcadlovém odraze.
  • Studie předkládá stručnou analýzu vztahu mezi intertextualitou a intermedialitou na příkladu filmového díla %22The Immortal Story%22 režiséra Orsona Wellese. Perspektivou klasického výtvarného umění se film jeví jako způsob vyprávění, který produkuje intertextuální významy. Režisér Orson Welles, který byl dobře obeznámen se soudobým teoretickým myšlením ve Francii, vytvořil filmové dílo, jež podstatným způsobem zdůrazňuje podmíněnost každého příběhu vzhledem k vlastní struktuře vyprávění. Zatímco příběh realizovaný na primární rovině využívá klasickou formu perspektivy (perspectiva arteficialis), příběh realizovaný na sekundární rovině je Wellesem primárně snímán perspektivou hloubky pole, a tedy významově odkazuje k osobě tvůrce. Orson Welles jako pan Clay vypráví v jednom momentě příběh, kde je sám jako postava součástí jiného vyprávění. Lidský subjekt se ztrácí v zrcadlovém odraze. (cs)
  • The paper follows one common aim: to analyse the particular relation between intertextuality and intermediality, and to illustrate the above mentioned relation with the example of Orson Welles' 1968 film The Immortal Story, which he made in France. When viewed from the perspective of fine art, this film as a narration is seen as one producing many intertextual meanings. Orson Welles, who certainly was familiar with new thinking in France, managed to create a film which essentially emphasized the intertextual foundation of every story by its structure of narrative levels. While the first-level story has the classical perspective form - perspectiva artificialis - for the story of the second level, Welles chose the depth-of-field perspective, thus refering to the person of creator. Orson Welles as Mr. Clay narrates a story and at the same time, he himself is being a part of another story. Human subject is fading in a mirror image. (en)
Title
  • Intermedialita versus Intertextualita-The Immortal Story Orsona Wellese: umění vyprávět v literatuře a ve filmu
  • Intermediality vs. Intertextuality - The Immortal Story by Orson Welles: The Art of Narration in Literature and Film (en)
  • Intermedialita versus Intertextualita-The Immortal Story Orsona Wellese: umění vyprávět v literatuře a ve filmu (cs)
skos:prefLabel
  • Intermedialita versus Intertextualita-The Immortal Story Orsona Wellese: umění vyprávět v literatuře a ve filmu
  • Intermediality vs. Intertextuality - The Immortal Story by Orson Welles: The Art of Narration in Literature and Film (en)
  • Intermedialita versus Intertextualita-The Immortal Story Orsona Wellese: umění vyprávět v literatuře a ve filmu (cs)
skos:notation
  • RIV/61989592:15210/08:33142675!RIV13-MSM-15210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • O
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 372933
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989592:15210/08:33142675
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • intermediality, intertextuality, narratology, literature, film (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2C3B6C9CA1D5]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Olomouc
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Intermedialita: Slovo-obraz-zvuk. Sborník příspěvků z mezinárodního sympozia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kříž, Michal
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Palackého v Olomouci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-244-2054-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 15210
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software