Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - When studing the current media culture/communication,we more frequently then ever meet the assertions about visual dominance.Visuality more often becomes the subject of analysis within the frame of different discourses.In reference to the privileged position of photographical picture,this deals with definition of its character and is attending to questions of analogy,realism and perspective,as well as with metamorphoses of photography in the era of digitalisation and its relations to drawing and digital picture.Despite of the underestimated receptive strategies in the act of %22reading%22 of pictures,the gap between the levels of receptive and productive competences is being deepened.Referring to need of developing the key competences and implementing the media education,there is a question of competences that can be marked as visual literacy.This paper intends to try to define this concept and refer to some basic problems which are adherent to the reception of picture and which should be reflected. (en)
- Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci různých diskursů. Vzhledem k privilegovanému postavení fotografického obrazu, se text věnuje vymezením jeho povahy a otázkám analogie, realismu a perspektivy, stejně jako proměnám fotografie v éře digitalizace a jejím vztahům s kresbou a digitálním obrazem. Díky podcenění recepčních strategií při %22čtení%22 obrazů však přesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompetencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuální gramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měli by být reflektovány.
- Při hodnocení současné mediální kultury/komunikace se stále častěji setkáváme s konstatováními o dominanci vizuálního. Vizualita se také těší stále většímu zájmu coby předmět analýzy v rámci různých diskursů. Vzhledem k privilegovanému postavení fotografického obrazu, se text věnuje vymezením jeho povahy a otázkám analogie, realismu a perspektivy, stejně jako proměnám fotografie v éře digitalizace a jejím vztahům s kresbou a digitálním obrazem. Díky podcenění recepčních strategií při %22čtení%22 obrazů však přesto/právě proto dochází k prohlubování propasti mezi úrovní produkčních a recepčních kompetencí. V souvislosti s potřebou rozvíjení klíčových kompetencí a zaváděním mediální výchovy tak vyvstává i otázka kompetencí, které můžeme označit jako vizuální gramotnost. Příspěvek se chce pokusit definovat tento pojem a poukázat na některé základní problémy, které jsou s recepcí obrazu spjaty a měli by být reflektovány. (cs)
|
Title
| - Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost
- Visual culture - visual media - visual literacy (en)
- Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost (cs)
|
skos:prefLabel
| - Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost
- Visual culture - visual media - visual literacy (en)
- Vizuální kultura - vizuální média - vizuální gramotnost (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989592:15210/08:10217483!RIV11-MSM-15210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989592:15210/08:10217483
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - picture - visuality - visual texts - icon - denotation and connotation - analogy - perspective - realism - drawing vs. photography - digital picture - technical pictures - media literacy - visual literacy - coding (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Palackého v Olomouci
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |