About: Klasa Label at the Czech Retail Sugar Market     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The paper deals with quality label Klasa and its using on the Czech white beet sugar market. Firstly, the attention is given to white beet sugar products and its producers in the Czech Republic, followed by characteristics of Klasa label and summary of white beet sugar products awarded with this label. Nine products from two of the five companies operating on the Czech white beet sugar market won the Klasa label. In the second part of the paper, marketing research results are presented. The purpose of research study was to identify consumers´ awareness of Klasa label and their attitudes to the label. Data were collected with personal questioning method in the first quarter of 2012. Sample consists of 228 respondents over 18 years selected with quota sampling method. Empirical findings show that most of consumers are familiar with Klasa label and they perceive it positively, however only half of respondents prefer to purchase food products certified with Klasa label over non-labeled products. The results indicate the Klasa label potential to communicate with consumers effectively and provide them information that may affect their purchasing behavior and facilitate their choice of food products, but currently as a fundamental problem seems to be a lack of information about the label as perceived by consumers. (en)
  • Článek se zabývá využitím značky kvality Klasa na českém trhu bílého řepného cukru. Nejprve je pozornost věnována cukrovarům v České republice a jejich produktům na zkoumaném trhu, následuje základní charakteristika značky Klasa a přehled produktů cukrovarů oceněných touto značkou. Značku Klasa získalo devět produktů od dvou z pěti společností působících na českém trhu bílého řepného cukru. Ve druhé části příspěvku jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit znalost značky Klasa mezi spotřebiteli a identifikovat postoje spotřebitelů ke značce. Sběr dat byl realizován metodou osobního dotazování v prvním čtvrtletí roku 2012 na vzorku 228 respondentů starších 18 let. Výběrový soubor byl vytvořen technikou kvótního výběru. Bylo zjištěno, že většina spotřebitelů značku kvality Klasa zná a vnímá ji pozitivně, avšak pouze polovina respondentů při nákupu potravin upřednostňuje výrobky s označením Klasa před výrobky bez označení. Výsledky výzkumu ukazují na potenciál značky Klasa komunikovat se spotřebiteli efektivním způsobem a zprostředkovat jim informace, které mohou spotřebitele ovlivnit při nákupu a usnadnit jim výběr potravinářských výrobků, nicméně v současné době se jako zásadní problém jeví spotřebiteli vnímaný nedostatek informací o značce.
  • Článek se zabývá využitím značky kvality Klasa na českém trhu bílého řepného cukru. Nejprve je pozornost věnována cukrovarům v České republice a jejich produktům na zkoumaném trhu, následuje základní charakteristika značky Klasa a přehled produktů cukrovarů oceněných touto značkou. Značku Klasa získalo devět produktů od dvou z pěti společností působících na českém trhu bílého řepného cukru. Ve druhé části příspěvku jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit znalost značky Klasa mezi spotřebiteli a identifikovat postoje spotřebitelů ke značce. Sběr dat byl realizován metodou osobního dotazování v prvním čtvrtletí roku 2012 na vzorku 228 respondentů starších 18 let. Výběrový soubor byl vytvořen technikou kvótního výběru. Bylo zjištěno, že většina spotřebitelů značku kvality Klasa zná a vnímá ji pozitivně, avšak pouze polovina respondentů při nákupu potravin upřednostňuje výrobky s označením Klasa před výrobky bez označení. Výsledky výzkumu ukazují na potenciál značky Klasa komunikovat se spotřebiteli efektivním způsobem a zprostředkovat jim informace, které mohou spotřebitele ovlivnit při nákupu a usnadnit jim výběr potravinářských výrobků, nicméně v současné době se jako zásadní problém jeví spotřebiteli vnímaný nedostatek informací o značce. (cs)
Title
  • Klasa Label at the Czech Retail Sugar Market (en)
  • Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru
  • Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru (cs)
skos:prefLabel
  • Klasa Label at the Czech Retail Sugar Market (en)
  • Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru
  • Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru (cs)
skos:notation
  • RIV/61989100:27510/14:86087764!RIV15-MSM-27510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(EE2.3.20.0296)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 57673
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27510/14:86087764
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • consumer attitudes.; survey; Klasa; quality label; sugar; food products (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [15C7DCBA2D99]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Listy cukrovarnické a řepařské
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 130
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Velčovská, Šárka
  • Sadílek, Tomáš
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 000333089100011
issn
  • 1210-3306
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 35 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software