About: The Limitations of Learning Management Systems for Providing a Student-Centered Learning Environment Compared with the Possibilities of Web 2.0     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
  • www.iceta.sk
Description
  • Je potřeba akceptovat, že řídící vzdělávací systémy mají svá omezení, jsou určeny k pouhé replikaci dosavadních vzdělávacích modelů třídy a učebnice. Autentické učení se v době ICT si žádá model nový, v jehož centru stojí student. Jen tak lze překonat staré paradigma vzdělávání a dosahovat revolučních změn determinovaných nástupem ICT. Prezentace srovnává možnosti LMS Moodle, i když v netradičním pojetí se studenty, tj. s právy zápisu v online kurzu, tedy s právy, jež tradičně přísluší jen učiteli. Studenti vystupují jako tvůrci online kurzu, který je jim prostředkem k jejich učení se. Možnosti tohoto přístupu převyšují tradiční online kurzy v LMS Moodle, avšak přesto se projevují jistá omezení ve srovnání s využíváním nástrojů Web2.0 pro vzdělávání jako je wiki, blog, Startweb aj. Zvaná přednáška na the 6th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (http://iceta.sk/main.php?pgID=prednasatel&lang=en&sub=bauerova) (cs)
  • It is time to accept that Learning Management Systems are by their nature predetermined only to replicate the old mental model of education. Authentic Learning in this era of ICT requires a new model, thereby, making it possible to overcome the centuries-old paradigm which now stands in the way of achieving revolutionary changes in education. This article describes the practical realization of a model with students at the center of activities in an online graduate studies course in the system Moodle. AUTHENTIC LEARNING with the use of LMS Moodle is with certain limitations possible but strained. A more natural solution for LEARNING PERSONALISATION is the use of Web 2.0 and its goal oriented services. Invited paper on the 6th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (http://iceta.sk/main.php?pgID=prednasatel&lang=en&sub=bauerova)
  • It is time to accept that Learning Management Systems are by their nature predetermined only to replicate the old mental model of education. Authentic Learning in this era of ICT requires a new model, thereby, making it possible to overcome the centuries-old paradigm which now stands in the way of achieving revolutionary changes in education. This article describes the practical realization of a model with students at the center of activities in an online graduate studies course in the system Moodle. AUTHENTIC LEARNING with the use of LMS Moodle is with certain limitations possible but strained. A more natural solution for LEARNING PERSONALISATION is the use of Web 2.0 and its goal oriented services. Invited paper on the 6th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (http://iceta.sk/main.php?pgID=prednasatel&lang=en&sub=bauerova) (en)
Title
  • The Limitations of Learning Management Systems for Providing a Student-Centered Learning Environment Compared with the Possibilities of Web 2.0
  • The Limitations of Learning Management Systems for Providing a Student-Centered Learning Environment Compared with the Possibilities of Web 2.0 (en)
  • Omezení řídících vzdělávacích systémů pro poskytování personalizované prostředí pro učení se ve srovnání s možnostmi Web 2.0 (cs)
skos:prefLabel
  • The Limitations of Learning Management Systems for Providing a Student-Centered Learning Environment Compared with the Possibilities of Web 2.0
  • The Limitations of Learning Management Systems for Providing a Student-Centered Learning Environment Compared with the Possibilities of Web 2.0 (en)
  • Omezení řídících vzdělávacích systémů pro poskytování personalizované prostředí pro učení se ve srovnání s možnostmi Web 2.0 (cs)
skos:notation
  • RIV/61989100:27510/08:00018499!RIV09-MSM-27510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 376812
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27510/08:00018499
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Learning Management System; LMS; Personal Learening Environment; PLE; eLearning; Web2.0 (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...i/riv/kodPristupu
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [75C68380EA69]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Košice
http://linked.open...telVyzkumneZpravy
  • Technická univerzita Košice
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Bauerová, Danuše
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software