Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kompetenční modely hrají v současné době významnou roli v oblasti řízení lidských zdrojů. Řízení podle kompetencí umožňuje v rámci výběrového řízení nalézt takové zaměstnance, kteří se stávají pro podnik významným výrobním faktorem a podílejí se tak na zvyšování konkurenceschopnosti podniku. Další oblastí, kde lze kompetenční modely využít, je proces hodnocení zaměstnanců a z toho vyplývající potřeba dalšího vzdělávání. Kompetenční modely mají i své významné postavení u vzdělávacích institucí. Požadavky trhu práce kladené na uchazeče o práci by se měly promítnout do vzdělávacích programů středních i vysokých škol. Absolvent školy by na konci vzdělávacího procesu měl splňovat požadavky zaměstnavatelů v oboru, který vystudoval. Článek se zabývá významem kompetencí a kompetenčních modelů v procesu řízení lidských zdrojů. Současně poukazuje na význam rozvoje kompetencí v rámci vzdělávacího procesu a konkrétně poukazuje na rozdíly mezi očekávanou a skutečnou úrovní kompetencí uchazečů o zaměstnání z řad absolventů VŠ. Problematika je zaměřena na absolventy Hornicko - geologické fakulty Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava (dále HGF VŠB - TU Ostrava) a těžební společnosti.
- Kompetenční modely hrají v současné době významnou roli v oblasti řízení lidských zdrojů. Řízení podle kompetencí umožňuje v rámci výběrového řízení nalézt takové zaměstnance, kteří se stávají pro podnik významným výrobním faktorem a podílejí se tak na zvyšování konkurenceschopnosti podniku. Další oblastí, kde lze kompetenční modely využít, je proces hodnocení zaměstnanců a z toho vyplývající potřeba dalšího vzdělávání. Kompetenční modely mají i své významné postavení u vzdělávacích institucí. Požadavky trhu práce kladené na uchazeče o práci by se měly promítnout do vzdělávacích programů středních i vysokých škol. Absolvent školy by na konci vzdělávacího procesu měl splňovat požadavky zaměstnavatelů v oboru, který vystudoval. Článek se zabývá významem kompetencí a kompetenčních modelů v procesu řízení lidských zdrojů. Současně poukazuje na význam rozvoje kompetencí v rámci vzdělávacího procesu a konkrétně poukazuje na rozdíly mezi očekávanou a skutečnou úrovní kompetencí uchazečů o zaměstnání z řad absolventů VŠ. Problematika je zaměřena na absolventy Hornicko - geologické fakulty Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava (dále HGF VŠB - TU Ostrava) a těžební společnosti. (cs)
- At present, competencies play a significant role in the area of managing human resources. Within the frame work of competition, management according to competenciesenables to find such employeeswhobecome a significantproductionfactorfortheircompany – thustheypartake in increasingthecompetitionleveloftheiremployer. Another area (wherecompetencemodelsmaybeutilized) istheprocessof rating employees and needsoffurthereducationwhichimplyfromit. Competenciesalsohavetheirconsiderablepositionwithineducationalinstitutions. Demandsofthelabor market imposed on jobapplicantsshouldbeprojectedintoeducationalprogramsofbothsecondaryschools and universities. Schoolgraduatesatthe end oftheeducationalprocessshouldobservedemandsofemployers in thebranchtheystudied. Thearticledealswiththe relevance ofcompetencies and competencemodelswithintheprocessofmanaginghumansources. The article concurrently adverts to theimportanceofdevelopingcompetencieswithintheeducationalprocess; in particular, it adverts to differencesbetweentheexpected and reallevelsofcompetencies in applicantsfor a job, who stem from university graduates. The dilemmais focused on competencies in the area of mining industry and students Facultyof Mining and Geology, VŠB-Technical University of Ostrava. (en)
|
Title
| - COMPETENCE MODEL FOR STUDENTS OF FACULTY OF MINING AND GEOLOGY OF VŠB – TECHNICAL UNIVERSITY OF OSTRAVA FROM PERSPECTIVE OF MINING COMPANIES (en)
- KOMPETENČNÍ MODEL PRO STUDENTY HORNICKO – GEOLOGICKÉ FAKULTY VYSOKÉ ŠKOLY BÁŇSKÉ - TECHNICKÉ UNIVERZITY OSTRAVA Z POHLEDU TĚŽEBNÍCH SPOLEČNOSTÍ
- KOMPETENČNÍ MODEL PRO STUDENTY HORNICKO – GEOLOGICKÉ FAKULTY VYSOKÉ ŠKOLY BÁŇSKÉ - TECHNICKÉ UNIVERZITY OSTRAVA Z POHLEDU TĚŽEBNÍCH SPOLEČNOSTÍ (cs)
|
skos:prefLabel
| - COMPETENCE MODEL FOR STUDENTS OF FACULTY OF MINING AND GEOLOGY OF VŠB – TECHNICAL UNIVERSITY OF OSTRAVA FROM PERSPECTIVE OF MINING COMPANIES (en)
- KOMPETENČNÍ MODEL PRO STUDENTY HORNICKO – GEOLOGICKÉ FAKULTY VYSOKÉ ŠKOLY BÁŇSKÉ - TECHNICKÉ UNIVERZITY OSTRAVA Z POHLEDU TĚŽEBNÍCH SPOLEČNOSTÍ
- KOMPETENČNÍ MODEL PRO STUDENTY HORNICKO – GEOLOGICKÉ FAKULTY VYSOKÉ ŠKOLY BÁŇSKÉ - TECHNICKÉ UNIVERZITY OSTRAVA Z POHLEDU TĚŽEBNÍCH SPOLEČNOSTÍ (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61989100:27350/14:86086681!RIV15-MSM-27350___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989100:27350/14:86086681
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - research; mining industry; labor market; competence model; competence (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Vaněk, Michal
- Černý, Igor
- Magnusková, Jana
- Krčmarská, Lucie
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |