Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Jedním z předpokladů dosažení úspěchů v tržních podmínkách s intenzivní konkurencí jsou informace a informační systémy. Významnou roli v informačních procesech bezesporu má marketing a marketingový výzkum. Kromě tradičních výzkumných metod se marketingovým pracovníkům nabízí využití geografických informačních systémů. V současnosti se hovoří o geomarketingu. Příspěvek představuje využití GIS na konkrétním příkladě, kterým je umístění nové lékárny v části městského obvodu. Je zřejmé, že GIS nemůže zcela nahradit klasické marketingové výzkumné metody, ale může být jejich vítaným doplňkem.
- The information and the information systems are some of the assumptions of success in market conditions with high-powered competition. The marketing and the marketing research have without question an important role in information process. Besides traditional methods of marketing research, the marketing workers can also use geographic information systems (GIS). The term %22geomarketing%22 is being used today. The presented contribution demonstrates the application of GIS on the concrete example - placing ofnew chemist in part of municipal area. It is evident that GIS can´t fully substitute traditional methods of marketing research but it can be an acceptable complement of those methods (en)
|
Title
| - Možnosti uplatnění GIS v marketingu.
- Možnosti uplatnění GIS v marketingu. (cs)
- Possibilities of employment of GIS in marketing (en)
|
skos:prefLabel
| - Možnosti uplatnění GIS v marketingu.
- Možnosti uplatnění GIS v marketingu. (cs)
- Possibilities of employment of GIS in marketing (en)
|
skos:notation
| - RIV/61989100:27350/02:00007094!RIV/2003/MSM/273503/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61989100:27350/02:00007094
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Information, marketign research, GIS, geomarketing, spatial dates, map algebra (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Inernational Colloquim: Marketing and Trade in the process of integration to the European Union
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Rolčíková, Markéta
- Růžička, Jan
- Vaněk, Michal
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Technická univerzita vo Zvolene
|
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |