About: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Roundabouts have usually meaningfully lower crash frequency and from of that resulting injuries in comparison with traditional intersections. Roundabout safeness is conditioned through ensure suitable and enough low design speed of vehicles. Withal the biggest design vehicle mustn't by its contour overlap determinate safety distance outside of roadway, and not even it hasn't traverse into path, which is reserved for other traffic moves in intersection. Incorrect design of roundabout has consequence in damage its structural elements, especially curbs on entry, exit and around the central island, and it can cause road accidents too. Incorrect building features of roundabout can result in capacity decrease and subsequently accident frequency increase. The paper presents this problems enlarge. (en)
  • Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrh okružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv i na snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika.
  • Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrh okružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv i na snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika. (cs)
Title
  • Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách
  • Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách (cs)
  • Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts (en)
skos:prefLabel
  • Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách
  • Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách (cs)
  • Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts (en)
skos:notation
  • RIV/61989100:27120/09:10224006!RIV11-MD0-27120___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(CG911-008-910)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 349247
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61989100:27120/09:10224006
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • roundabout geometry; accident frequency; traffic safety; roundabout (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [27276284410F]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • BRNOSAFETY
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mahdalová, Ivana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Veletrhy Brno
https://schema.org/isbn
  • 978-80-87086-11-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 27120
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 121 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software