About: Inovative Motivating methods for students gifted in science     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Creativity in science teaching is the basis for the development of students´giftedness. The creativity is closely connected to the choice of teaching methods which develop giftedness. The purpose of this study is to find a relation between teacher creativity and specific educational methods for gifted students. This paper discusses the use of collaborative methods in science teaching using ICT. It turns out that group work encourages critical thinking, interpersonal communication skills, when used appropriately increased student involvement in learning. As a theoretical background of collaborative learning can take constructivism and connectivism. Collaborative activities with the use of information and communication technologies are not dependent on a specific platform. (en)
  • Tvořivost přírodovědného učitele je základem pro rozvoj nadání jeho žáků. Tato kreativita úzce souvisí s výběrem výukových metod, které nadání rozvíjejí. Cílem našeho příspěvku je najít vazbu mezi kreativitou učitele a konkrétní volbou jím využívaných výukových metod. Příspěvek je také věnován problematice využití kolaborativních metod ve výuce přírodovědných předmětů s pomocí informačních a komunikačních technologií. Ukazuje se, že skupinová práce podporuje kritické myšlení, schopnosti interpersonální komunikace, při vhodném použití zvyšuje zapojení studentů do výuky. Jako teoretická východiska kolaborativního učení lze přijmout konstruktivismus a konektivismus. Kolaborativní aktivity s využitím informačních a komunikačních technologií nejsou závislé na konkrétní platformě.
  • Tvořivost přírodovědného učitele je základem pro rozvoj nadání jeho žáků. Tato kreativita úzce souvisí s výběrem výukových metod, které nadání rozvíjejí. Cílem našeho příspěvku je najít vazbu mezi kreativitou učitele a konkrétní volbou jím využívaných výukových metod. Příspěvek je také věnován problematice využití kolaborativních metod ve výuce přírodovědných předmětů s pomocí informačních a komunikačních technologií. Ukazuje se, že skupinová práce podporuje kritické myšlení, schopnosti interpersonální komunikace, při vhodném použití zvyšuje zapojení studentů do výuky. Jako teoretická východiska kolaborativního učení lze přijmout konstruktivismus a konektivismus. Kolaborativní aktivity s využitím informačních a komunikačních technologií nejsou závislé na konkrétní platformě. (cs)
Title
  • Inovative Motivating methods for students gifted in science (en)
  • Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky
  • Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky (cs)
skos:prefLabel
  • Inovative Motivating methods for students gifted in science (en)
  • Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky
  • Inovativní motivační metody pro přírodovědně nadané žáky (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/13:A1401AI9!RIV14-MSM-17450___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 80373
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/13:A1401AI9
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Motivation; teaching methods; excursion; gifted students; science; cooperation; collaboration; constructivism; connectivism; taxonomy of cognitive objectives; information sharing (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A049C463B894]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Škrabánková, Jana
  • Schindler, Vít
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-6635-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software