About: Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • We consider self-reflection a process involving the responsible future learning of the teacher and a process which significantly influences the quality of the entire process of their education, even their vocational and personal development. Instruments of self-reflection might be theme oriented tasks for guided discussion or treated as an essay. Students must learn self-reflecting skills themselves. A student manages to self-reflect on the past the best. Self-reflection in the current educational process is difficult for them. Self-monitoring, self-image and self-observation are among other processes that contribute to self-reflection. The desired result of self-reflection should be self-recognition and self-evaluation in the teacher role and formation of responsible attitudes toward teaching, toward own studies and towards a child. (en)
  • Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástí sebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti.
  • Sebereflexi považujeme za proces podílející se na odpovědném učení se budoucího učitele a za proces, jež významně ovlivňuje kvalitu celého průběhu jeho přípravného vzdělávání i jeho profesní a osobnostní rozvoj. Prostředkem sebereflexe mohou být tematizované úkoly pro řízenou diskusi nebo zpracované jako seminární práce. Sebereflektivní dovednosti se studující musí učit. Nejlépe jde studujícím sebereflexe do minulosti. Sebereflexe v aktuálně probíhajícím pedagogickém procesu je pro ně obtížná. Součástí sebereflexe jsou další procesy, např. sebemonitorování (self-monitoring), vyjádření pravdivého sebeobrazu (self-image), sebepozorování, sebehodnocení (self-observation). Očekávaným výsledkem by mělo být sebepoznání a sebepojetí v učitelské roli a vytvoření odpovědného přístupu k učitelství, k vlastnímu studiu a k dítěti. (cs)
Title
  • Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
  • Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání (cs)
  • Self-reflection - factor which contributing to the quality of initial teacher education (en)
skos:prefLabel
  • Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání
  • Sebereflexe - činitel přispívající ke kvalitě přípravného vzdělávání (cs)
  • Self-reflection - factor which contributing to the quality of initial teacher education (en)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/13:A14018E2!RIV14-MSM-17450___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 104355
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/13:A14018E2
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Procces; learning; students; self-reflection; skills; instruments; result. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [37ADB38F4A1B]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Trnava, Slovensko
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogica Actualis IV.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Burkovičová, Radmila
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8105-448-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software