About: Realizace výukového dialogu v odlišném sociokulturním a jazykovém prostředí     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Práce seznamuje se specifiky komunikace mezi českým učitelem a žákem-cizincem. Skutečnost, že školní prostředí formuje v žácích od počátku vzorovou představu vyjadřování, vedla k tomu, že jako výchozí materiály výzkumu byly zvoleny přepisy autentických výukových dialogů a záznamy rozhovorů vedených s učiteli doplněné o zúčastněné pozorování. Metodologickým východiskem je šetření kvalitativního charakteru, zvoleným designem pak jedna z nejvšestrannějších kvalitativních metod, a to tzv. zakotvená teorie. Důraz je kladen především na momenty a prvky, které školskou komunikaci podněcují (iniciátory) a které ji naopak brzdí (blokátory).
  • Práce seznamuje se specifiky komunikace mezi českým učitelem a žákem-cizincem. Skutečnost, že školní prostředí formuje v žácích od počátku vzorovou představu vyjadřování, vedla k tomu, že jako výchozí materiály výzkumu byly zvoleny přepisy autentických výukových dialogů a záznamy rozhovorů vedených s učiteli doplněné o zúčastněné pozorování. Metodologickým východiskem je šetření kvalitativního charakteru, zvoleným designem pak jedna z nejvšestrannějších kvalitativních metod, a to tzv. zakotvená teorie. Důraz je kladen především na momenty a prvky, které školskou komunikaci podněcují (iniciátory) a které ji naopak brzdí (blokátory). (cs)
  • This thesis is to become acquainted with communication among Czech teachers and foreign students. The reality that the school environment forms in students from the beginning an ideal notion of expression, has lead to transcriptions of authentic educational dialogues and records of interviews carried out with teachers supplemented with participating in observation being used as the main research materials. The research of a qualitative nature became the methodological basis, and design chosen was one of the most versatile qualitative methods, i.e. anchored theory. The emphasis is put in particular on the moments and items that incite the school communication (i.e. initiators) and those that hold it back (i.e. blockers). (en)
Title
  • Realizace výukového dialogu v odlišném sociokulturním a jazykovém prostředí
  • Implementation of the educational dialogue in the different socioculture and language environment (en)
  • Realizace výukového dialogu v odlišném sociokulturním a jazykovém prostředí (cs)
skos:prefLabel
  • Realizace výukového dialogu v odlišném sociokulturním a jazykovém prostředí
  • Implementation of the educational dialogue in the different socioculture and language environment (en)
  • Realizace výukového dialogu v odlišném sociokulturním a jazykovém prostředí (cs)
skos:notation
  • RIV/61988987:17450/09:A1000WPP!RIV10-MSM-17450___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 338271
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61988987:17450/09:A1000WPP
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • qualitative research; grounded theory; individual (semistructured) interview; open coding; multiethnical communication at the school; pedagogical communication with a other-language pupil; mechanisms of understanding; barriers of communication (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F1CD986D279A]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Realizace výukového dialogu v odlišném sociokulturním a jazykovém prostředí
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Sekerová, Kamila
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • PdF OU v Ostravě
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7368-734-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 17450
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software