About: Outsourcing in public sector     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The public sector efficiency can be understood as the systematic rational decision about the public policy goals and the arrangements of its obtaining. Demonopolisation of public service production and the alternative service delivering arrangements in public sector can be marked as the one of conditions of such decision. Outsourcing services in public sector with is one of the most prevalent types of the alternative service delivering arrangements. To put outsourcing in perspective, it is necessary to consider pros and cons of internal and external forms of delivery. Concerning the positive potential of outsourcing, the relevant literature proposes that outsourcing may, but need not, cost-effectiveness and the quality of delivery and to some extend also expenditure control. On the other hand, many authors provide important arguments describing weak points of outsourcing and some risks connected with outsourcing services in public sector in term of information asymmetry and moral hazard. The main reason, why outsourcing does not produce the expected results and even creates perverse effects in effectiveness and quality of outsourced services, is the improper implementation of contract management. This book seeks to answer the question what factors account for success in outsourcing services in public sector by developing a managerial model of outsourcing performance dependent on selected factor connected with contract management. Analysis uses a quantitative approach to investigate the research question and analyze the original collected survey data from own research supported by the Czech Science Foundation GACR under the contract No. P403/10/1892 Optimizing outsourcing in the public sector. (en)
  • Snahu o dosahování efektivity ve veřejném sektoru lze vnímat jako systémové racionální rozhodování mezi cíli veřejné politiky a alternativami jejich dosahování. Toto systémové racionální rozhodování předpokládá mimo jiné i vytvoření pluralitního systému vlastnických forem při zajišťování služeb ve veřejném sektoru prostřednictvím uplatňování alternativních přístupů k poskytování služeb ve veřejném sektoru. Nejčastěji uplatňovaným alternativním přístupem k poskytování služeb ve veřejném sektoru je outsourcing služeb ve veřejném sektoru. Komplexní vnímání outsourcingu ve veřejném sektoru předpokládá zohlednit kromě potenciálních přínosů i rizika s ním spojená. Literatura uvádí, že outsourcing ve veřejném sektoru může, ale nemusí zvýšit nákladovou efektivnost a kvalitu zajišťování služeb a do jisté míry přispět k účinnější kontrole veřejných výdajů. Na druhé straně mnozí autoři argumentují slabými stránkami outsourcingu ve veřejném sektoru a popisují rizika s ním spojená v podobě informační asymetrie a morálního hazardu. Hlavním důvodem, proč mají výsledky outsourcingu v oblasti zvýšení efektivity a kvality ve veřejném sektoru kontroverzní charakter, je nízká kvalita kontrakt managementu. Tato publikace řeší otázku úspěšnosti outsourcingu ve veřejném sektoru prostřednictvím tvorby manažerského modelu outsourcingu, kde vstupují charakteristiky kontrakt managementu jako faktory výsledného efektu outsourcingu služeb ve veřejném sektoru. Analýza pracuje s výsledky vlastního primárního výzkumu problematiky podpořeného Grantové agentury České republiky GAČR v rámci projektu č. P403/10/18/92 Optimalizace outsourcingu ve veřejné sektoru.
  • Snahu o dosahování efektivity ve veřejném sektoru lze vnímat jako systémové racionální rozhodování mezi cíli veřejné politiky a alternativami jejich dosahování. Toto systémové racionální rozhodování předpokládá mimo jiné i vytvoření pluralitního systému vlastnických forem při zajišťování služeb ve veřejném sektoru prostřednictvím uplatňování alternativních přístupů k poskytování služeb ve veřejném sektoru. Nejčastěji uplatňovaným alternativním přístupem k poskytování služeb ve veřejném sektoru je outsourcing služeb ve veřejném sektoru. Komplexní vnímání outsourcingu ve veřejném sektoru předpokládá zohlednit kromě potenciálních přínosů i rizika s ním spojená. Literatura uvádí, že outsourcing ve veřejném sektoru může, ale nemusí zvýšit nákladovou efektivnost a kvalitu zajišťování služeb a do jisté míry přispět k účinnější kontrole veřejných výdajů. Na druhé straně mnozí autoři argumentují slabými stránkami outsourcingu ve veřejném sektoru a popisují rizika s ním spojená v podobě informační asymetrie a morálního hazardu. Hlavním důvodem, proč mají výsledky outsourcingu v oblasti zvýšení efektivity a kvality ve veřejném sektoru kontroverzní charakter, je nízká kvalita kontrakt managementu. Tato publikace řeší otázku úspěšnosti outsourcingu ve veřejném sektoru prostřednictvím tvorby manažerského modelu outsourcingu, kde vstupují charakteristiky kontrakt managementu jako faktory výsledného efektu outsourcingu služeb ve veřejném sektoru. Analýza pracuje s výsledky vlastního primárního výzkumu problematiky podpořeného Grantové agentury České republiky GAČR v rámci projektu č. P403/10/18/92 Optimalizace outsourcingu ve veřejné sektoru. (cs)
Title
  • Outsourcing in public sector (en)
  • Outsourcing ve veřejném sektoru
  • Outsourcing ve veřejném sektoru (cs)
skos:prefLabel
  • Outsourcing in public sector (en)
  • Outsourcing ve veřejném sektoru
  • Outsourcing ve veřejném sektoru (cs)
skos:notation
  • RIV/61858307:_____/12:#0000051!RIV13-GA0-61858307
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP403/10/1892)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 157368
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61858307:_____/12:#0000051
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Outsourcing services in public sector. Contract management. Outsourcing performance. Principal-agent theory. Managerial model of outsourcing performance. (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [929B084B525C]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Outsourcing ve veřejném sektoru
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nemec, Juraj
  • Petrová, M.
  • Vozárová, Z.
  • Pavelka, František
  • Mikušová-Meričková, Beáta
  • Fanta, Petr
  • Páleníková, M.
  • Šumpíková-Fantová, Markéta
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Wolters Kluwer
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7357-990-6
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software