About: Železniční kolo     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složená kola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro
  • Pro potlačení vibrací a vyzařovaného hluku železničního kola zavádějí výrobci železničních kol do konstrukce železničního kola přídavné pasivní tlumící členy. Pasivní tlumící členy jsou buď ve formě diskrétních tlumičů tzv. rezonančních laděných, jež mají za cíl potlačit dominantní vlastní kmity kola, nebo jsou zabudovány přímo do konstrukce kola v podobě vibro-izolační vrstev. Aplikace rezonančních tlumičů je nevýhodná, neboť výrobce není schopen zajistit stejnou kvalitu tlumení vyráběných kol. Složená kola a kola s obvodovou vibro-izolační vrstvou mají zase kratší životnost. Dosavadní celoocelová železniční kola jsou hlučná. Tyto nedostatky jsou do značné míry odstraněny vynálezem železničního kola vyznačeného tím, že mezi náboj a obruč kovového disku je uložen pružně plastický člen, tvořený alespoň dvěma souosými nosnými deskami spojenými alespoň jedním tlumícím prvkem, přičemž alespoň jedna nosná deska je pevně spojena s nábojem a jiná nosná deska je pevně spojena s obručí. Pro (cs)
  • Wheel producers introduce additional passive damping elements into a wheel design for suppression of vibration and emitted noise of railway. The passive damping elements are introduced in a form of discrete dampers so-called resonance dampers aimed to suppress dominant wheel eigen-vibrations. The next form of passive dampers comes out of damping elements embedded into wheels as vibro-isolation layers. Application of the resonant dampers is disadvantageous since the same damping quality of wheel production is difficult to ensure. Composed wheels have generally a shorter lifetime. Present all-steel railway wheels are noisy. These shortages can be to a certain level eliminated by the rail wheel invention. This wheel is distinguished by the elastic-plastic deformable element composed of at least two co-axial bearing plates linked together by at least one damping component. The deformable element is placed between a rim and disk of the wheel. In addition at least one of the plates is faste (en)
Title
  • Železniční kolo
  • Railway wheel (en)
  • Železniční kolo (cs)
skos:prefLabel
  • Železniční kolo
  • Railway wheel (en)
  • Železniční kolo (cs)
skos:notation
  • RIV/61388998:_____/08:00316212!RIV09-AV0-61388998
http://linked.open...tracePatentuVzoru
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA101/05/2669), Z(AV0Z20760514)
http://linked.open...cisloPatentuVzoru
  • 299982
http://linked.open...eleniPatentuVzoru
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 406692
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61388998:_____/08:00316212
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • vibration; noise; railway wheel (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [310958C2581D]
http://linked.open.../licencniPoplatek
http://linked.open...ydaniPatentuVzoru
  • Praha
http://linked.open...atelePatentuVzoru
  • Úřad průmyslového vlastnictví
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...ydaniPatentuVzoru
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Pešek, Luděk
http://linked.open...mniOchranaPatentu
http://linked.open...avai/riv/vlastnik
http://linked.open...itiJinymSubjektem
http://linked.open...uzitiPatentuVzoru
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
http://linked.open...stnikPatentuVzoru
  • Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 41 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software