Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The focuses on the assessment and the objectification of resonance and darkness of speaking and singing voice in females. Recordings of 7 classically trained student of opera singing and 8 untrained students were acoustically analyzed and subjectively evaluated by two evaluators. The singing training was reflected in the subjective evaluation of the voice resonance both in habitual speech and in the song singing. Darkness (opposite to brightness) was different only in higher pitch between singers and nonsingers. The study shows that the general darkness of voice is appropriate to divide into the technically appropriate and technically inappropriate. The evaluation of darkness and resonance were expressed similarly in habitual speech and singing based on multiple linear regression of factors of the factor analysis of measured acoustic parameters. Increasing resonance of voice and darkness were manifested by overall amplification of the voice, which was conditioned by the gain of the first harmonic and the spectral band of singer's formant. Suppression of turbulent components in the voice was also typical for dark and resonat voice, and was associated with improvement in voice quality. Resonance significantly correlated with a reduction in vocal fold contact quotient only in the habitual voice, reflecting the smaller adduction of the vocal folds. (en)
- Studie se zaměřuje na hodnocení a objektivizaci rezonance a tmavosti mluvního i zpěvního hlasu. Nahrávky 7 studentek klasického operního zpěvu a 8 pěvecky netrénovaných studentek Pedagogické fakulty UK v Praze byly akusticky analyzovány a subjektivně hodnoceny 2 hodnotiteli. Výsledky percepčních testů ukazují, že pěvecký trénink se projevil na subjektivním hodnocení u mluvního i zpěvního hlasu, odlišil skupinu trénovaných a netrénovaných žen na základě míry rezonance hlasu. Tmavost hlasu se odlišovala mezi zpěvačkami a nezpěvačkami jenom ve vyšší tónině při zpěvu písně. Studie dokumentuje, že obecnou tmavost hlasu je vhodné rozdělovat na technicky správnou a technicky nevhodnou. Na základě mnohonásobné lineární regrese bylo hodnocení rezonance i tmavost hlasu predikovatelné v prostoru faktorů faktorové analýzy měřených akustických parametrů podobným způsobem jak v mluvním hlase tak i při zpěvu lidové písně v obou hodnocených tóninách. Zvýšení rezonance hlasu a tmavost se projevovaly celkovým zesílením hlasu, které bylo podmíněno zesílením první harmonické složky a spektrální oblasti pěveckého formantu. Potlačení turbulentních složek v hlase bylo taky charakteristické pro rezonovaný a tmavý hlas a souviselo se zlepšením kvality hlasu. U habituálního hlasu rezonance významně korelovala i se snížením kontaktního koeficientu hlasivek, což je projev menší addukce hlasivek.
- Studie se zaměřuje na hodnocení a objektivizaci rezonance a tmavosti mluvního i zpěvního hlasu. Nahrávky 7 studentek klasického operního zpěvu a 8 pěvecky netrénovaných studentek Pedagogické fakulty UK v Praze byly akusticky analyzovány a subjektivně hodnoceny 2 hodnotiteli. Výsledky percepčních testů ukazují, že pěvecký trénink se projevil na subjektivním hodnocení u mluvního i zpěvního hlasu, odlišil skupinu trénovaných a netrénovaných žen na základě míry rezonance hlasu. Tmavost hlasu se odlišovala mezi zpěvačkami a nezpěvačkami jenom ve vyšší tónině při zpěvu písně. Studie dokumentuje, že obecnou tmavost hlasu je vhodné rozdělovat na technicky správnou a technicky nevhodnou. Na základě mnohonásobné lineární regrese bylo hodnocení rezonance i tmavost hlasu predikovatelné v prostoru faktorů faktorové analýzy měřených akustických parametrů podobným způsobem jak v mluvním hlase tak i při zpěvu lidové písně v obou hodnocených tóninách. Zvýšení rezonance hlasu a tmavost se projevovaly celkovým zesílením hlasu, které bylo podmíněno zesílením první harmonické složky a spektrální oblasti pěveckého formantu. Potlačení turbulentních složek v hlase bylo taky charakteristické pro rezonovaný a tmavý hlas a souviselo se zlepšením kvality hlasu. U habituálního hlasu rezonance významně korelovala i se snížením kontaktního koeficientu hlasivek, což je projev menší addukce hlasivek. (cs)
|
Title
| - Assessment of the Voice Resonance in Females (en)
- Hodnocení rezonance hlasu žen
- Hodnocení rezonance hlasu žen (cs)
|
skos:prefLabel
| - Assessment of the Voice Resonance in Females (en)
- Hodnocení rezonance hlasu žen
- Hodnocení rezonance hlasu žen (cs)
|
skos:notation
| - RIV/61384984:51110/13:#0000310!RIV14-MSM-51110___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61384984:51110/13:#0000310
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - voice resonance; perceptual assessment; acoustic analysis (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Nové trendy akustického spektra 2013
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Technická univerzita vo Zvolene
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |