About: Albert Breier a jeho pojetí hudební formy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Albert Breier´s music can be characterized by its changing, but fluent musical course. The composer does not rely so much on compositional structure, as he does on his playing with the listeners´ memory and the awareness of similarities. Such an approach leads to conscious work with time. It is time that creates the continuity and awareness of coherence, rather than the usually stressed aspect of pitches or tone systems. In Breier´s compositions neither literally repeated patterns nor easily recognizable variations of motifs can be found. His work is definitely influenced by his deep knowledge of Chinese ink painting where he attempts to transfer the basic brush strokes into sound. In a detailed analysis of the Quintet for clarinet, two violins and violoncello, some compositional tools are described which allow Brier to achieve fluent undulation of somewhat indistinct melodies, recalling the music of the Netherlands masters of polyphony. The treatment of memory and coherence comprehension in his music is very much approximating the perception of an unwound long scroll of Chinese ink painting. The field of vision does not cover the composition as a whole, but details and coherence attain a crucial significance – aiming towards the precision of an inspired free gesture. Listeners (as well as performers) are made to step outside the normal musical situation. (en)
  • Hudba Alberta Breiera se vyznačuje proměnlivým, ale plynulým hudebním tokem. Skladatel se neopírá tolik o strukturu skladby, jako o práci s pamětí posluchače a jeho vědomím podobností. Takový pohled vede k vědomé práci s časem. Ten vytváří kontinuitu a vědomí souvislostí víc, než běžně tolik zdůrozňovaná složka tónových výšek, tónových systémů. V Breierových skladbách nelze najít doslovně opakované vzorce, ani snadno rozeznatelné variace motivů. Do jeho práce se promítá i jeho hluboká znalost čínské tušové malby. Pokouší se převést základní tahy štětce do zvuku. V podrobné analýze Kvintetu pro klarinet, dvoje housle a violoncello jsou zachyceny některé kompoziční prostředky, jimiž skladatel dosahuje plynulého vlnění nepříliš výrazných melodií připomínající hudbu nizozemských polyfoniků. Práce s pamětí a zachycováním souvislostí v této hudbě úzce souvisí s vnímáním odvíjeného dlouhého svitku čínské tušové malby. Zorné pole nepokrývá celek skladby, detail a souvislosti nabývají zásadní význam – jde o přesnost inspirovaného uvolněného gesta. Posluchač (i interpret) je nucen vystoupit mimo rámec běžné hudební situace.
  • Hudba Alberta Breiera se vyznačuje proměnlivým, ale plynulým hudebním tokem. Skladatel se neopírá tolik o strukturu skladby, jako o práci s pamětí posluchače a jeho vědomím podobností. Takový pohled vede k vědomé práci s časem. Ten vytváří kontinuitu a vědomí souvislostí víc, než běžně tolik zdůrozňovaná složka tónových výšek, tónových systémů. V Breierových skladbách nelze najít doslovně opakované vzorce, ani snadno rozeznatelné variace motivů. Do jeho práce se promítá i jeho hluboká znalost čínské tušové malby. Pokouší se převést základní tahy štětce do zvuku. V podrobné analýze Kvintetu pro klarinet, dvoje housle a violoncello jsou zachyceny některé kompoziční prostředky, jimiž skladatel dosahuje plynulého vlnění nepříliš výrazných melodií připomínající hudbu nizozemských polyfoniků. Práce s pamětí a zachycováním souvislostí v této hudbě úzce souvisí s vnímáním odvíjeného dlouhého svitku čínské tušové malby. Zorné pole nepokrývá celek skladby, detail a souvislosti nabývají zásadní význam – jde o přesnost inspirovaného uvolněného gesta. Posluchač (i interpret) je nucen vystoupit mimo rámec běžné hudební situace. (cs)
Title
  • Albert Breier a jeho pojetí hudební formy
  • Albert Breier a jeho pojetí hudební formy (cs)
  • Albert Breier and his concept of musical form (en)
skos:prefLabel
  • Albert Breier a jeho pojetí hudební formy
  • Albert Breier a jeho pojetí hudební formy (cs)
  • Albert Breier and his concept of musical form (en)
skos:notation
  • RIV/61384984:51110/13:#0000300!RIV14-MSM-51110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2013
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 60006
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/61384984:51110/13:#0000300
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • analysis; music (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6E3123604FC5]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Živá hudba
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 4
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šťastný, Jaroslav
issn
  • 0514-7735
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 51110
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software