Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Albert Breier´s music can be characterized by its changing, but fluent musical course. The composer does not rely so much on compositional structure, as he does on his playing with the listeners´ memory and the awareness of similarities. Such an approach leads to conscious work with time. It is time that creates the continuity and awareness of coherence, rather than the usually stressed aspect of pitches or tone systems. In Breier´s compositions neither literally repeated patterns nor easily recognizable variations of motifs can be found. His work is definitely influenced by his deep knowledge of Chinese ink painting where he attempts to transfer the basic brush strokes into sound. In a detailed analysis of the Quintet for clarinet, two violins and violoncello, some compositional tools are described which allow Brier to achieve fluent undulation of somewhat indistinct melodies, recalling the music of the Netherlands masters of polyphony. The treatment of memory and coherence comprehension in his music is very much approximating the perception of an unwound long scroll of Chinese ink painting. The field of vision does not cover the composition as a whole, but details and coherence attain a crucial significance – aiming towards the precision of an inspired free gesture. Listeners (as well as performers) are made to step outside the normal musical situation. (en)
- Hudba Alberta Breiera se vyznačuje proměnlivým, ale plynulým hudebním tokem. Skladatel se neopírá tolik o strukturu skladby, jako o práci s pamětí posluchače a jeho vědomím podobností. Takový pohled vede k vědomé práci s časem. Ten vytváří kontinuitu a vědomí souvislostí víc, než běžně tolik zdůrozňovaná složka tónových výšek, tónových systémů. V Breierových skladbách nelze najít doslovně opakované vzorce, ani snadno rozeznatelné variace motivů. Do jeho práce se promítá i jeho hluboká znalost čínské tušové malby. Pokouší se převést základní tahy štětce do zvuku. V podrobné analýze Kvintetu pro klarinet, dvoje housle a violoncello jsou zachyceny některé kompoziční prostředky, jimiž skladatel dosahuje plynulého vlnění nepříliš výrazných melodií připomínající hudbu nizozemských polyfoniků. Práce s pamětí a zachycováním souvislostí v této hudbě úzce souvisí s vnímáním odvíjeného dlouhého svitku čínské tušové malby. Zorné pole nepokrývá celek skladby, detail a souvislosti nabývají zásadní význam – jde o přesnost inspirovaného uvolněného gesta. Posluchač (i interpret) je nucen vystoupit mimo rámec běžné hudební situace.
- Hudba Alberta Breiera se vyznačuje proměnlivým, ale plynulým hudebním tokem. Skladatel se neopírá tolik o strukturu skladby, jako o práci s pamětí posluchače a jeho vědomím podobností. Takový pohled vede k vědomé práci s časem. Ten vytváří kontinuitu a vědomí souvislostí víc, než běžně tolik zdůrozňovaná složka tónových výšek, tónových systémů. V Breierových skladbách nelze najít doslovně opakované vzorce, ani snadno rozeznatelné variace motivů. Do jeho práce se promítá i jeho hluboká znalost čínské tušové malby. Pokouší se převést základní tahy štětce do zvuku. V podrobné analýze Kvintetu pro klarinet, dvoje housle a violoncello jsou zachyceny některé kompoziční prostředky, jimiž skladatel dosahuje plynulého vlnění nepříliš výrazných melodií připomínající hudbu nizozemských polyfoniků. Práce s pamětí a zachycováním souvislostí v této hudbě úzce souvisí s vnímáním odvíjeného dlouhého svitku čínské tušové malby. Zorné pole nepokrývá celek skladby, detail a souvislosti nabývají zásadní význam – jde o přesnost inspirovaného uvolněného gesta. Posluchač (i interpret) je nucen vystoupit mimo rámec běžné hudební situace. (cs)
|
Title
| - Albert Breier a jeho pojetí hudební formy
- Albert Breier a jeho pojetí hudební formy (cs)
- Albert Breier and his concept of musical form (en)
|
skos:prefLabel
| - Albert Breier a jeho pojetí hudební formy
- Albert Breier a jeho pojetí hudební formy (cs)
- Albert Breier and his concept of musical form (en)
|
skos:notation
| - RIV/61384984:51110/13:#0000300!RIV14-MSM-51110___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/61384984:51110/13:#0000300
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| |
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |