Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Diesel particulate filters (DPF) serve to remove soot from diesel engines. Deposition of particles and regeneration of filters can be modelled. The results of simulations include the prediction of ignition temperatures and concentration, temperature and pressure development along the filter. We have developed several gradually more complex models of particulate filters which will be discussed in this paper. The lumped - CSTR - model is based on model of Bissett (1985) and includes the description of kinetics of two types of reactions - the thermal initiated and the catalyzed ones (e.g. Ce oxides based catalyst is added to fuel). The other presented models are more advanced (spatially 1D and 2D). The description of kinetics of soot oxidation by O2 and NOX is disscused, too. Software for solution of the above models will be described and results for various operation conditions will be presented. (en)
- Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní. Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrickeho topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů ceru lze snížit minimální teplotu nutnou k regeneraci až o stovky s
- Dieselové částicové filtry (DPF) jsou zařízení k odstraňování částeček sazí ze spalin vznětových motorů. Maximální množství vypouštěných částic je přísněji regulováno od roku 2005 normou EU IV. Částice mohou způsobovat dýchací obtíže a být karcinogenní. Monolitické filtry jsou složeny ze dvou typů kanálků, jeden je uzavřen zepředu a otevřen vzadu, druhý naopak. Kanálky obou typů leží střídavě vedle sebe a výfukové plyny jsou tak nuceny procházet stěnou. Stěna funguje jako filtr pro saze. Saze se akumuluji na stěnách a po nějaké době musí být filtr regenerován. Kritériem pro čas regenerace je narůstající tlaková ztráta. Regenerace se provádí zvýšením teploty pomocí elektrickeho topení nebo pomocí přídavku paliva, a tedy ohřátím samotných výfukových plynů. Saze se oxidují na oxid uhličitý a oxid uhelnatý. Regenerační teplota je velmi vysoká, ale lze ji snižovat například přídavkem katalyzátoru do paliva. Například pomocí přídavků oxidů ceru lze snížit minimální teplotu nutnou k regeneraci až o stovky s (cs)
|
Title
| - Matematické modelování dieselových částicových filtrů
- Matematické modelování dieselových částicových filtrů (cs)
- Mathematical modelling of diesel particulate filters (en)
|
skos:prefLabel
| - Matematické modelování dieselových částicových filtrů
- Matematické modelování dieselových částicových filtrů (cs)
- Mathematical modelling of diesel particulate filters (en)
|
skos:notation
| - RIV/60461373:22340/05:00014695!RIV06-MSM-22340___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60461373:22340/05:00014695
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Diesel; soot; catalytic filters; soot; particles (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Sborník 52. konference chemického a procesního inženýrství CHISA 2005
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kočí, Petr
- Kubíček, Milan
- Marek, Miloš
- Schejbal, Matyáš
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Ing. Jan Novosad, Procesní inženýrství
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |
is http://linked.open...avai/riv/vysledek
of | |