About: IntermediaBridge Reykjavik - Prague     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Art is defined be a certain detachment between the artist and the audience, be it in form of the frame around the canvas, the neutrality of the gallery space, or the complicated history of art – without which can easily lose our way. On the other hand, the artist tries to provide a certain proximity, to share his view of the world we share. Speaking about such intimacy or detachment, about proximity and distance in art creates an irresolvable tension. Icelandic art is traditionally built on such tension. Both academic studies and foreign exhibitions thus pose the simple question: What is characteristic or unique for Icelandic art? And they come up with even simpler answer: Detachment and intimacy; the country's physical distance from the European art scene is just as formative as its intimate connection with nature. Nobody, it seems, feels the need to tear down the simplicity of this interpretation. It is an attractive label and a straightforward guideline for understanding. Despite its name, this exhibition (the result of a long-term cooperative effort by Czech and Icelandic art school students), does not try to continue within these definitions, nor does it try to demythologise or deconstruct them. If these narratives of Icelandic distance and intimacy have any meaning, then they can be experienced only through re-enchantment, without any claims to generalized or aesthetic judgments. Another source of tension involved the very process of preparing this exhibition. Intense cultural exchange and forced cooperation represent an assault on the sovereignty of artistic individuality. It is an intentional incursion into the artist's intimacy, without any hope at finding one's original (natural) authenticity. (en)
  • Umění je definováno jistým odstupem, který vytváří mezi umělcem a divákem, ať již ve formě rámu, neutrality galerijního prostoru, či svou spletitou historií, bez jejíž znalosti se snadno ztrácíme. Na druhé straně se umělec snaží o zprostředkování určité niternosti, pokouší se sdílet svou perspektivu našeho společného světa. Mluvit tedy o intimitě či odstupu, o blízkosti či distanci v umění vytváří nerozřešitelné napětí. Právě Islandské umění je tradičně vystavěno na tomto napětí. Přehledové studie stejně jako zahraniční výstavy si kladou banální otázku: Co je charakteristické a jedinečné na tvorbě islandských umělců? A poskytují ještě banálnější odpověď: je to distance a niternost, vzdálenost od evropské výtvarné scény je stejně formativní jako intimní sepětí s přírodou. Zdá se, že nikdo nepotřebuje nabourat jednoduchost tohoto výkladového klíče. Tvoří přitažlivou značku i jednoznačné vodítko porozumění. Současná výstava, vznikající díky dlouhodobé spolupráci českých a islandských studentů výtvarných fakult, se nesnaží, i přes svůj název, ani pokračovat v těchto hranicicíh, ani se je nepokouší demytologizovat, či snad dekonstruovat. Pokud jsou příběhy o islandské distanci a intimitě smysluplné, pak je lze prožít jen skrze další zakouzlení, bez nároků na zobecňující, či estetické soudy. Dalším napětím je samotný průběh příprav této výstavy. Intenzivní kulturní výměna a vymíněná spolupráce představuje útok na svrchovanost umělcovy individuality. Je záměrným řezem intimitou, který ji podává vědomě a bez nadějí na hledání původní (přírodní) autenticity.
  • Umění je definováno jistým odstupem, který vytváří mezi umělcem a divákem, ať již ve formě rámu, neutrality galerijního prostoru, či svou spletitou historií, bez jejíž znalosti se snadno ztrácíme. Na druhé straně se umělec snaží o zprostředkování určité niternosti, pokouší se sdílet svou perspektivu našeho společného světa. Mluvit tedy o intimitě či odstupu, o blízkosti či distanci v umění vytváří nerozřešitelné napětí. Právě Islandské umění je tradičně vystavěno na tomto napětí. Přehledové studie stejně jako zahraniční výstavy si kladou banální otázku: Co je charakteristické a jedinečné na tvorbě islandských umělců? A poskytují ještě banálnější odpověď: je to distance a niternost, vzdálenost od evropské výtvarné scény je stejně formativní jako intimní sepětí s přírodou. Zdá se, že nikdo nepotřebuje nabourat jednoduchost tohoto výkladového klíče. Tvoří přitažlivou značku i jednoznačné vodítko porozumění. Současná výstava, vznikající díky dlouhodobé spolupráci českých a islandských studentů výtvarných fakult, se nesnaží, i přes svůj název, ani pokračovat v těchto hranicicíh, ani se je nepokouší demytologizovat, či snad dekonstruovat. Pokud jsou příběhy o islandské distanci a intimitě smysluplné, pak je lze prožít jen skrze další zakouzlení, bez nároků na zobecňující, či estetické soudy. Dalším napětím je samotný průběh příprav této výstavy. Intenzivní kulturní výměna a vymíněná spolupráce představuje útok na svrchovanost umělcovy individuality. Je záměrným řezem intimitou, který ji podává vědomě a bez nadějí na hledání původní (přírodní) autenticity. (cs)
Title
  • IntermediaBridge Reykjavik - Prague (en)
  • Intermost Reykjavík – Praha / IntermediaBridge Reykjavik - Prague
  • Intermost Reykjavík – Praha / IntermediaBridge Reykjavik - Prague (cs)
skos:prefLabel
  • IntermediaBridge Reykjavik - Prague (en)
  • Intermost Reykjavík – Praha / IntermediaBridge Reykjavik - Prague
  • Intermost Reykjavík – Praha / IntermediaBridge Reykjavik - Prague (cs)
skos:notation
  • RIV/60461071:_____/11:#0000237!RIV12-MSM-60461071
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 205384
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60461071:_____/11:#0000237
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • exhibition; students; conceptual art (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [99207B54DC28]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha, Galerie K4
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/statKonaniAkce
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janoščík, Václav
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/ukonceniAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software