About: Oligopoly Competition with Dominant Firm and Chain Stores     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Oligopoly can be defined as a market model of imperfect competition, for which a small number of firms within a sector is characteristic, as well as their high level of mutual dependence when considering their decision making (about prices, quantities, quality etc.). The text of this article deals with oligopolistic competition on the food market in terms of behaviour of grocers and with the impact of this competition upon market competition in the sector. The goal of the paper is to find out whether the oligopoly with the dominant firm competition happens to be created in the food-products market, in what range this competition appears in given sector and whether it can notably influence the price level of the food products and therefore have an important impact on consumer demand in the Czech Republic. We can say that none of the individual companies on the market with food products meets the criterion of dominant place on the market. (en)
  • Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantní firmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhu s potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu.
  • Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování (o cenách, množství a kvalitě produktu apod.). Oligopolní konkurencí na trhu potravin z hlediska chování potravinářských prodejců a jejími dopady na tržní konkurenci v odvětví se zabývá text článku. Cílem této studie je zjistit, zda na trhu potravinářských produktů dochází ke vzniku oligopolní konkurence s dominantní firmou, v jakém rozsahu se tento typ konkurence vyskytuje v daném odvětví a zda může výrazně ovlivnit cenovou úroveň potravinářských produktů a má tedy i významný dopad na spotřebitelskou poptávku v ČR. Jak je zřejmé z podílu jednotlivých firem na trhu s potravinářskými výrobky, není obchodní řetězec, který by splňoval kritérium dominance na trhu. (cs)
Title
  • Oligopoly Competition with Dominant Firm and Chain Stores (en)
  • Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce
  • Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce (cs)
skos:prefLabel
  • Oligopoly Competition with Dominant Firm and Chain Stores (en)
  • Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce
  • Oligopolní konkurence s dominantní firmou a obchodní řetězce (cs)
skos:notation
  • RIV/60460709:41110/11:53884!RIV12-MSM-41110___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 9
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 217893
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60460709:41110/11:53884
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Competition, oligopoly with dominant firm, chain stores, foods, food market, revenue (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [643E67758E64]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Trendy ekonomiky a managementu.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • V.
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Svoboda, Roman
  • Šrédl, Karel
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 0
issn
  • 1802-8527
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 41110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software