About: Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování. Uvažuje-li oligopolní firma o změně ceny (množství) své produkce, bude brát v úvahu nejen reakci poptávajících, ale také reakci konkurenčních firem. . Ve Sweezyho modelu oligopolu předpokládáme, že firmy vyrábějí diferencovaný (odlišený) produkt a firma očekává, že konkurent nebude reagovat na zvýšení její tržní ceny, ale bude reagovat na snížení její tržní ceny také snížením. Cílem příspěvku je poukázat na oligopolní chování firem v podmínkách strnulých (rigidních) cen u obchodních řetězců. Obchodní řetězce letos rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní značkou. Očekávají, že poptávka po privátních výrobcích, které vyjdou levněji než značkové zboží, se zvýší.
  • Oligopol můžeme definovat jako model trhu typu nedokonalé konkurence, pro který je charakteristický malý počet firem v odvětví a poměrně vysoký stupeň vzájemné závislosti jejich rozhodování. Uvažuje-li oligopolní firma o změně ceny (množství) své produkce, bude brát v úvahu nejen reakci poptávajících, ale také reakci konkurenčních firem. . Ve Sweezyho modelu oligopolu předpokládáme, že firmy vyrábějí diferencovaný (odlišený) produkt a firma očekává, že konkurent nebude reagovat na zvýšení její tržní ceny, ale bude reagovat na snížení její tržní ceny také snížením. Cílem příspěvku je poukázat na oligopolní chování firem v podmínkách strnulých (rigidních) cen u obchodních řetězců. Obchodní řetězce letos rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastní značkou. Očekávají, že poptávka po privátních výrobcích, které vyjdou levněji než značkové zboží, se zvýší. (cs)
  • We can define oligopoly as a market model type of imperfect competition, which is characterized by a small number of companies in the sector and by a relatively high degree of interdependence of their decisions. If the oligopolistic firm thinks about change of price (or amount) of its production, it will take into account not only the reaction of prospective purchaser, but also the response of competing firms. The Sweezy´s oligopoly model assumes that firms produce differentiated product and the firm expects that a competitor will not respond to an increase in its market price, but will respond to reducing its market price by decreasing the price either. The goal of this paper is to highlight the behaviour of oligopolistic firms in terms of rigid prices of food business chains. This year the food business chains expand the offer of products sold under its own brand. They expect higher demand for goods with their own brand which are cheaper than the branded goods. (en)
Title
  • Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy
  • Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy (cs)
  • The oligopoly competition between multinational food business chains in conditions of integrating Europe (en)
skos:prefLabel
  • Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy
  • Oligopolní konkurence nadnárodních obchodních řetězců v podmínkách integrující se Evropy (cs)
  • The oligopoly competition between multinational food business chains in conditions of integrating Europe (en)
skos:notation
  • RIV/60460709:41110/10:47247!RIV11-MSM-41110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 276579
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60460709:41110/10:47247
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Oligopoly, competition, market, food, food business chain (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3F3362439C0A]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Auspicia
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • VII
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Šrédl, Karel
  • Severová, Lucie
http://linked.open...ain/vavai/riv/wos
  • 0
issn
  • 1214-4967
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 41110
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 100 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software