About: Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • The aim of this article is length optimalization of routes off the road and its use particularly in crisis situations and natural disasters such as floods, fires and others. The issue of optimizing the length of the route the vehicle travels in the terrain is one of the important characteristics necessary to calculate fuel consumption, as well as for time spent moving, vehicle wear and last but not least, aspects affecting the logistic providing and stuffing of the units. Geographical factors under consideration was microrelief. Input data were obtained by both cartometric investigation and vectorization of analog maps. Testing passages through the territory of interest was made in both 2D and 3D models using programming language C++. This paper partially describes results of defence research (METEOR project) managed by the University of Defence. (en)
  • Cílem článku je optimalizace délky tras mimo komunikace a její využití zejména v krizových situacích a přírodních pohromách jako jsou povodně, požáry a jiné. Problematika optimalizace délky trasy, kterou ujede vozidlo v terénu je jedním z důležitých ukazatelů nutným především pro kalkulaci spotřeby pohonných hmot, dále pro časovou náročnost přesunu, opotřebení vozidel a v neposlední řadě též aspekty ovlivňující logistické a personální zabezpečení jednotek. Posuzovaným geografickým faktorem byl mikroreliéf. Vstupní data byla získána jednak kartometrickým šetřením a jednal vektorizací analogových map. Testovací průjezdy zájmovým územím byly provedeny ve 2D i 3D modelech pomocí programovacího jazyka C++. V příspěvku jsou popsány částečné výsledky obranného výzkumu (projektu METEOR) řízeného Univerzitou obrany v Brně.
  • Cílem článku je optimalizace délky tras mimo komunikace a její využití zejména v krizových situacích a přírodních pohromách jako jsou povodně, požáry a jiné. Problematika optimalizace délky trasy, kterou ujede vozidlo v terénu je jedním z důležitých ukazatelů nutným především pro kalkulaci spotřeby pohonných hmot, dále pro časovou náročnost přesunu, opotřebení vozidel a v neposlední řadě též aspekty ovlivňující logistické a personální zabezpečení jednotek. Posuzovaným geografickým faktorem byl mikroreliéf. Vstupní data byla získána jednak kartometrickým šetřením a jednal vektorizací analogových map. Testovací průjezdy zájmovým územím byly provedeny ve 2D i 3D modelech pomocí programovacího jazyka C++. V příspěvku jsou popsány částečné výsledky obranného výzkumu (projektu METEOR) řízeného Univerzitou obrany v Brně. (cs)
Title
  • Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu
  • Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu (cs)
  • Lenght Optimalization of Conveyance in Terrain (en)
skos:prefLabel
  • Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu
  • Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu (cs)
  • Lenght Optimalization of Conveyance in Terrain (en)
skos:notation
  • RIV/60162694:G43__/10:00469090!RIV13-MO0-G43_____
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(OVUOFVT200801)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 277239
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60162694:G43__/10:00469090
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • optimalization of lenght; optimalization of distance; distance traveled; lenght of route; cross-country movement; geographical factors; micro-relief forms coefficient of the deceleration; natural risks and disaster (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [F90E61B377B0]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Hradecc Králové
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Hradec Králové, CZ
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Optimalizace délek tras přepravních prostředků v terénu
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Křišťálová, Dana
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2010
https://schema.org/isbn
  • 978-80-86703-41-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • G43
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.116 as of Feb 22 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3239 as of Feb 22 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 82 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software