About: Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article surveys developments in teachers reference norm orientation and its effect on student motivation. Most of the studies use predominantly Questionnaire for Determining Reference - Norm Orientation in different subjects as well as in P.E. The preliminary results could be frther utilized for the higher quality of teaching. Teachers have the opportunity to evaluate their students on the following reference - norms: individual, social, and curricular.Each of the above mentioned reference - norms have both advantages and disadvantages. We recommed using individual reference - norm for satisfaction, enjoyment, and fun in P.E. lessons, i.e. student is evaluated in comparation to his/her previous outcomes (intraindividualy). It means, that the students with low motor ability are offered easier tasks than to students with excellent motor ability. This approach enables the P.E. teacher to utilize appropriate tasks for student (s) with low motor ability and gradualy attain more difficult task(s), so th (en)
  • Stať se zabývá vztahovými normami ve vyučování. Poznatky získané v různých předmětech včetně vyučování tělesné výchovy mohou být dále využity pro její zkvalitnění.Učitel má možnost hodnotit své žáky na těchto vztahových normách : individuální, sociální avěcné (kriteriální).Každá ze zmíněných norem má své výhody i nevýhody.Chceme-li, aby co nejvíce žáků pociťovalo ve vyučování tělesné výchovy potěšení a uspokojení, doporučujeme používat individuální vztahovou normu, žák/student je hodnocen vzhledem ke s vým předcházejícícm výkonům (intraindividuální srovnávání v časovém průřezu). To znamená, že žákovi bez výrazných (či průměrných) schopností pro tělesnou výchovu jsou nabízeny úkoly snazší, zatímso žákovi(studentovi s dobrými až výbornými motorickými schopnostmi jsou nabízeny úkoly obtížnější. Takovýto přístup učitele tělesné výchovy umožňuje optimálně úkolovat žáky s nižšími předpoklady a postupným zvyšováním obtížnosti úkolů je dovést až ke zvládnutí kritérie. Obdobně zadáváním obtížnějších úkolů (vzh
Title
  • Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků
  • Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků (cs)
  • Teachers reference - norm orientation : Effect on student motivation (en)
skos:prefLabel
  • Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků
  • Vztahové normy a vyučování : účinek na motivaci žáků (cs)
  • Teachers reference - norm orientation : Effect on student motivation (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:_____/02:00004290!RIV/2003/MSM/120003/N
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 77-85
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM 124100002)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 670626
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:_____/02:00004290
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • reference norm-orientation,enhancing motivation, appropriatness on the part of teachers, motivation in P.E. lessons (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5099E477861B]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Česká Kinantropologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...ocetUcastnikuAkce
http://linked.open...nichUcastnikuAkce
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 6
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Řepka, Emil
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-9261
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software