Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Students applying for study at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia prove to have very different levels of knowledge of languages, especially of English language. Due to this fact, it is difficult to set a range of levels of teaching to help them avoid making mistakes. They also do not realize that after 4-8 years of study of a language, they still make mistakes. Therefore, when providing Práce s chybou ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince) 5 teaching, the Department of Languages focuses mostly on an individual approach to the students' needs. The teachers at the department have created a programme in the Moodle e-learning environment to serve as a tool for practising, testing and assessing their knowledge. Computer programmes proved to be a better tool for assessment because of the same levels of requirement and their objectivity. For the final credit test, the Placement test provided by Oxford University Press is used. Assessment is given within international standards according to CEFR. (en)
- Studenti, kteří nastupují ke studiu na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (EF JU) po maturitě na středních školách, prokazují již dlouhodobě velké rozdíly v dosažené úrovni svých vědomostí. Tato rozdílná úroveň se promítá i do jazykového vzdělání. Ekonomická fakulta stejně jako většina ostatních fakult stanovila jako primární cizí jazyk pro studium jazyk anglický. Přestože většina studentů ukončila střední školu maturitou z anglického jazyka, jejich úroveň znalostí je velmi nízká. Katedra jazyků EF JU při svém vzniku stála před úkolem jak diagnostikovat nedostatky a především, jak je co nejrychleji a nejúčinněji odstraňovat.
- Studenti, kteří nastupují ke studiu na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (EF JU) po maturitě na středních školách, prokazují již dlouhodobě velké rozdíly v dosažené úrovni svých vědomostí. Tato rozdílná úroveň se promítá i do jazykového vzdělání. Ekonomická fakulta stejně jako většina ostatních fakult stanovila jako primární cizí jazyk pro studium jazyk anglický. Přestože většina studentů ukončila střední školu maturitou z anglického jazyka, jejich úroveň znalostí je velmi nízká. Katedra jazyků EF JU při svém vzniku stála před úkolem jak diagnostikovat nedostatky a především, jak je co nejrychleji a nejúčinněji odstraňovat. (cs)
|
Title
| - KDY JE CHYBA CHYBOU
- KDY JE CHYBA CHYBOU (cs)
- When a Mistake is Really a Mistake (en)
|
skos:prefLabel
| - KDY JE CHYBA CHYBOU
- KDY JE CHYBA CHYBOU (cs)
- When a Mistake is Really a Mistake (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12510/14:43886754!RIV15-MSM-12510___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12510/14:43886754
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - entery language test; e-learning environment Moodle; international standards; CEFR; OUP; Placement test (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Práce s chybou ve výuce cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince)
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šulista, Marek
- Špatenková, Dana
- Hošková, Alena
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Ústav jazykové a odborné přípravy
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |