About: Celoživotní učení vedoucí k sladění pracovního a osobního života a vliv kulturních přístupů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The knowledge economy based on %22learning organisations%22 emphasizes importance of whole-life learning. Then we start most efficiently with process of own self-knowledge, which is base for self-development and in the working process can lead to self-realization. Through it it is possible to coordinate personal and working life and naturally develop the process of whole-life learning. The connection of microsphere (human subject) with mezzo- and macrosphere is very important (in case of human resources management we can speak about culture at various level of the region). The own process of self-knowledge is connected with understanding and comprehension of cultural symbols, such as entering into certain profession brings sharing of cultural theorems. The human subject with entering into society is connected with its culture through influence and determination. (en)
  • Znalostní ekonomika staví na učících se organizacích, tudíž zdůrazňuje význam celoživotního učení. To lze nejúčelněji započít procesem vlastního sebepoznání, které je základem účelného seberozvoje, jež v pracovním procesu může vést i k seberealizaci. Touto cestou lze sladit osobní život s pracovním a přirozeně rozvíjet proces celoživotního učení. Významné je při tom propojení mikroprostoru (lidského subjektu) s mezo- a makroprostorem (v případě řízení lidských zdrojů, lze hovořit o kultuře i na různých úrovních regionu). Vlastní proces sebepoznávání je spojen s porozuměním a pochopením kulturních symbolů, rovněž vstup do určité profese s sebou nese sdílení určitých kulturních vzorců. Jedinec (lidský subjekt) se vstupem do society (společenství) je spojen s jeho kulturou, kterou je ovlivňován až determinován.
  • Znalostní ekonomika staví na učících se organizacích, tudíž zdůrazňuje význam celoživotního učení. To lze nejúčelněji započít procesem vlastního sebepoznání, které je základem účelného seberozvoje, jež v pracovním procesu může vést i k seberealizaci. Touto cestou lze sladit osobní život s pracovním a přirozeně rozvíjet proces celoživotního učení. Významné je při tom propojení mikroprostoru (lidského subjektu) s mezo- a makroprostorem (v případě řízení lidských zdrojů, lze hovořit o kultuře i na různých úrovních regionu). Vlastní proces sebepoznávání je spojen s porozuměním a pochopením kulturních symbolů, rovněž vstup do určité profese s sebou nese sdílení určitých kulturních vzorců. Jedinec (lidský subjekt) se vstupem do society (společenství) je spojen s jeho kulturou, kterou je ovlivňován až determinován. (cs)
Title
  • Celoživotní učení vedoucí k sladění pracovního a osobního života a vliv kulturních přístupů
  • The whole-life learning leading to coordination of working and personal life and influence of cultural approarches (en)
  • Celoživotní učení vedoucí k sladění pracovního a osobního života a vliv kulturních přístupů (cs)
skos:prefLabel
  • Celoživotní učení vedoucí k sladění pracovního a osobního života a vliv kulturních přístupů
  • The whole-life learning leading to coordination of working and personal life and influence of cultural approarches (en)
  • Celoživotní učení vedoucí k sladění pracovního a osobního života a vliv kulturních přístupů (cs)
skos:notation
  • RIV/60076658:12510/07:00007541!RIV08-MPS-12510___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • X
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1J016/04-DP2)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 412820
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12510/07:00007541
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • whole-life learning; Micro-, mezzo- and macrosphere; Cultural patterns (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [0369243FA2AF]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference 13.-14. září %22 Svět práce a kvalita života v globalizované ekonomice%22. Praha, VŠE
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Krninská, Růžena
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Vysoká škola ekonomická v Praze
https://schema.org/isbn
  • 978-80-245-1207-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12510
is http://linked.open...avai/riv/vysledek of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software