Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - In this paper we introduce the concept of textbook intended for students of the bachelor program ?Teaching in Kindergarten?. The stimulus for our work was the need to improve ?psychological%22 education and training of future teachers in kindergarten. The textbook is divided into three interconnected sections. 1) The concept of preschool education, including application of this concept to specific situations in kindergarten. The starting point were four pillars of education for the 21st Century (learning to cognize, to act, to be together and to be). 2) Preschool age. In this section we build on the knowledge of developmental psychology and personality psychology, it also discusses issues that are currently ignored or addressed only marginally - for example: children with atopic eczema, children with diabetes or other diet, but also children of different nationalities, from families with alternative lifestyles, etc. 3) The last section is devoted to kindergarten teachers. A kindergarten teacher is perceived as the key person in the life of preschool children (of course in addition to parents), and as someone who can make a change in the society. To achieve this a teacher must be capable of deep reflection and be responsive to signals emitted by children, be able to understand and appropriately respond to them. An important issue is introspection and healthy personality development of future teachers. The paper will also offer suggestions for professional discussion in the field of undergraduate training of kindergarten teachers. (en)
- V příspěvku představujeme koncepci skript určených studentům a studentkám bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy. Impulsem pro naši práci je potřeba zkvalitnění ?psychologické? přípravy a průpravy studentů na povolání učitele/učitelky v MŠ. Skripta jsou rozdělena do třech vzájemně propojených oddílů ? 1. Pojetí předškolního vzdělávání včetně aplikace tohoto pojetí na konkrétní situace v MŠ. Východiskem je rozpracování čtyř pilířů výchovy a vzdělávání pro 21. století (učit se poznávat, jednat, být spolu a být), 2. Dítě předškolního věku. V této části vycházíme z poznatků vývojové psychologie a psychologie osobnosti, věnujeme se i problematice, která je zatím opomíjena, či řešena pouze okrajově ? např. dětem s atopickým exémem, dětem s cukrovkou či jinou dietou, ale i dětem různých národností, z rodin s alternativním životním stylem apod. 3. Poslední oddíl je věnován učiteli mateřské školy. Učitele/učitelku mateřské školy vnímáme jako klíčovou osobu v životě předškolních dětí (samozřejmě vedle rodičů), jako člověka, který může měnit budoucí společnost k lepšímu. Aby toto bylo možné, musí být učitel/učitelka schopen/schopna hluboké sebereflexe, být vnímavý/á k signálům vysílaným dětmi a schopný/á jim porozumět a přiměřeně na ně reagovat. Důležitým tématem je sebepoznání a péče o zdravý rozvoj osobnosti budoucích učitelů /učitelek. Příspěvek nabídne také náměty pro odbornou diskuzi v oblasti vzdělávání učitelů/učitelek MŠ.
- V příspěvku představujeme koncepci skript určených studentům a studentkám bakalářského programu Učitelství pro mateřské školy. Impulsem pro naši práci je potřeba zkvalitnění ?psychologické? přípravy a průpravy studentů na povolání učitele/učitelky v MŠ. Skripta jsou rozdělena do třech vzájemně propojených oddílů ? 1. Pojetí předškolního vzdělávání včetně aplikace tohoto pojetí na konkrétní situace v MŠ. Východiskem je rozpracování čtyř pilířů výchovy a vzdělávání pro 21. století (učit se poznávat, jednat, být spolu a být), 2. Dítě předškolního věku. V této části vycházíme z poznatků vývojové psychologie a psychologie osobnosti, věnujeme se i problematice, která je zatím opomíjena, či řešena pouze okrajově ? např. dětem s atopickým exémem, dětem s cukrovkou či jinou dietou, ale i dětem různých národností, z rodin s alternativním životním stylem apod. 3. Poslední oddíl je věnován učiteli mateřské školy. Učitele/učitelku mateřské školy vnímáme jako klíčovou osobu v životě předškolních dětí (samozřejmě vedle rodičů), jako člověka, který může měnit budoucí společnost k lepšímu. Aby toto bylo možné, musí být učitel/učitelka schopen/schopna hluboké sebereflexe, být vnímavý/á k signálům vysílaným dětmi a schopný/á jim porozumět a přiměřeně na ně reagovat. Důležitým tématem je sebepoznání a péče o zdravý rozvoj osobnosti budoucích učitelů /učitelek. Příspěvek nabídne také náměty pro odbornou diskuzi v oblasti vzdělávání učitelů/učitelek MŠ. (cs)
|
Title
| - PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL
- PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL (cs)
- Psychology for preschool teachers (en)
|
skos:prefLabel
| - PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL
- PSYCHOLOGIE PRO UČITELE A UČITELKY MATEŘSKÝCH ŠKOL (cs)
- Psychology for preschool teachers (en)
|
skos:notation
| - RIV/60076658:12410/13:43885587!RIV14-MSM-12410___
|
http://linked.open...avai/predkladatel
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/60076658:12410/13:43885587
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - psychology, concept of early childhood education, preschool child, kindergartner teacher (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Psychológia (v) škole. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Štefánková, Zuzana
- Franclová, Marta
- Plachá, Veronika
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Komenského v Bratislave
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |