About: Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Slovní úlohy jsou do matematického vyučování zařazovány s cílem naučit žáky matematizovat reálné situace. Žák by měl při řešení slovní úlohy provést: kódování, transformaci odhalených vztahů do jazyka matematiky, výpočet, návrat do kontextu zadání úlohy (zahrnuje i verifikaci získaných výsledků). To předpokládá zapojení poměrně náročných kognitivních procesů. Když je ale úloha řešena v hodině matematiky pod vedením učitelky, často dochází k tomu, že je kognitivní náročnost podněty a zásahy učitele snižována. V příspěvku ukážeme, které kognitivní procesy by se měly objevit a jak mohou být ve školním dialogu zkresleny.
  • Slovní úlohy jsou do matematického vyučování zařazovány s cílem naučit žáky matematizovat reálné situace. Žák by měl při řešení slovní úlohy provést: kódování, transformaci odhalených vztahů do jazyka matematiky, výpočet, návrat do kontextu zadání úlohy (zahrnuje i verifikaci získaných výsledků). To předpokládá zapojení poměrně náročných kognitivních procesů. Když je ale úloha řešena v hodině matematiky pod vedením učitelky, často dochází k tomu, že je kognitivní náročnost podněty a zásahy učitele snižována. V příspěvku ukážeme, které kognitivní procesy by se měly objevit a jak mohou být ve školním dialogu zkresleny. (cs)
  • The aim of integration of word problems into mathematics education is teaching the pupils how to mathematize real situations. When solving a word problem, the pupil should go through: encoding, transformation, calculation stage and storage including verification. This requires employment of relatively demanding cognitive processes. However, what happens when solving the problem within a mathematics lesson led by a teacher is lowering of cognitive demands in consequence of the teacher?s stimuli and interference. In the contribution we will demonstrate which cognitive processes should be in play and how they can be distorted in school dialogue. (en)
Title
  • Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole
  • Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole (cs)
  • Intencionality and mathematical word problems in school dialogue in the lower secondary level (en)
skos:prefLabel
  • Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole
  • Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole (cs)
  • Intencionality and mathematical word problems in school dialogue in the lower secondary level (en)
skos:notation
  • RIV/60076658:12410/12:43885635!RIV14-MSM-12410___
http://linked.open...avai/predkladatel
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 142185
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/60076658:12410/12:43885635
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • mathematics education, solving of word problems, lower secondary education, school dialogue, revised Bloom?s taxonomy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6A88CA657D8B]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hošpesová, Alena
  • Novotná, J.
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-620-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 12410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software